Законсервовані потужності на 400 мільйонів доларів та виготовлення 15 автобусів на місяць: чим живе ЗАЗ?

ПрАТ Запорізький автомобілебудівний завод — один із запорізьких промислових гігантів, працювати на якому колись було надпрестижно, сьогодні майже перетворився на привід. Новини про те, що завод продовжує випускати автівки та автобуси — викликають ледь не здивування. Однак ЗАЗ тримається на плаву і навіть нарощує втрачені потужності. Про далекоглядні плани та проблеми голова правління ПрАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко розповідав сьогодні, 4 серпня.

Запорізький автомобілебудівний завод — підприємство, що в далекому 1863 році відкрив меноніт Абрагам Кооп. В 1923 році його перетворили на завод «Комунар» — почали випускати таку необхідну на той час сільгосптехніку. В 1961 році завод почав випускати «горбаті запоріжці» — ЗАЗ 965. Далі кар’єра заводу йшла потроху вгору. В часи незалежності керівництво не опускало руки, шукало закордонних інвесторів, а з конвеєрів сходили усім відомі Таврії. Згодом черга дійшла й до Ланосів, а потім й до іноземних автівок, які дешевше було завозити в Україну по запчастинах, і вже на місці збирати.

Два роки тому Україна відкрила кордони для старих авто з Європи та Америки. Серед українського споживача вкоренилася думка, що дешеві, хоч і старенькі автівки зза кордону купувати вигідніше, ніж вітчизняний автопром. Мовляв — ламаються рідше, комфортніші та мають більш престижний вигляд. Ціна на «євробляхи» теж була солодкою. За такі ж кошти в Україні можна було купити хіба що старенький Ланос чи Таврію. Тож ЗАЗ не витримував конкуренцію з нашестям «секонд хенду» з Європи, скоротив свої потужності. Як розповів голова правління ПрАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко, ЗАЗ вклав 400 мільйонів доларів у розвиток нових ліній, але їх довелося законсервувати до кращих часів. Не видно на заводі й людей: колись тут було більше 5000 робочих місць. Сьогодні — близько 500 людей. Завод працює у 15%  потужностей

Та на заводі не здаються — шукають нові можливості для розвитку. Так, наразі завод випускає легковики марки KIA та LADA за договором з концерном Reno. ЗАЗ випускає по дві тисячі легкових автівок щомісяця, планує наростити виробництво до десяти тисяч. Микола Євдокименко каже, що в планах у підприємства — кожного року збільшувати виробництво вдвічі, аби досягти колишнього рівня — 200 тисяч автомобілів на рік.

Голова правління ПрАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко

Мріють і розконсервувати потужності, які нині простоюють. Це й додаткові робочі місця, й додаткові відрахування в бюджет. Так, зарплатня на збірці сягає до 20 тисяч гривень. А відрахування в бюджет від автопрому — одні з найбільших серед промисловості представленій в Запорізькій області. За словами Миколи Євдокименка, власна автомобільна промисловість має бути ближчою державі, аніж ввезення в країну старих автівок з інших країн. Адже навіть реєстрація «євробляхи» несе в казну менше грошей, аніж продаж власного автопрому.

ПрАТ ЗАЗ на всіх етапах виробництва має іноземне новітнє обладнання, яке дозволяє виробляти високоякісний продукт. Так, наприклад, для зварювання корпусу використовують роботів — це дозволяє зробити корпус більш міцним, а зварювання більш точним. А на лінії де виготовляють частини кузовів використовують роботизовані стрічки з пресами — це дозволило скоротити втручання людей у виробництво. Тепер тут працює 2-3 людини на одній стрічці. Вони взаємодіють із пресом опосередковано — вивантажують зі стрічки готову продукцію.

Фарбування здійснюють французькою установкою, яка надзвичайно точно розпилює фарбу, рівномірно профарбовуючи кожний сантиметр поверхні з мінімальними втратами матеріалу.

Тож, керівництво заводу просить звернути увагу владу країни на розвиток власної автомобільної промисловості й підтримати її. Запорізька обласна державна адміністрація вже вносить свій вклад у розвиток. ПрАТ ЗАЗ виграло тендер на поставку шкільних автобусів. Так, минулого року 30 шкільних автобусів від ЗАЗ вже роз’їхалися громадами Запоріжжя. В цьому році ще 75 шкільних автобусів буде спрямовано в Запорізьку та Чернігівську області. В планах тендер з Черкащиною.

Окрім шкільних автобусів, ЗАЗ випускає міські та приміські буси. Частина з них йде на експорт в Польщу. Для цього замовлення здійснюють спеціальне фарбування в обрані замовником кольори. На заводі розповідають, що виробляють щонайменше 15 автобусів щомісяця, а це близько 200 одиниць техніки на рік. Планують виготовлення нового міського автобуса на базі Mercedes.

Фоторепортаж із ПрАТ ЗАЗ дивіться нижче:















































Читайте також: В Запорізькій області продовжується кампанія з вакцинації: за добу щепилися понад 4 тисячі людей

Источник: https://forpost.media/novosti/zakonservovani-potuzhnosti-na-400-milyoniv-dolariv-ta-vyhotovlennia-15-avtobusiv-na-misiats-chym-zhyve-zaz.html

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top