«Нульове» розмитнення»: преференція чи можливість для українців

З 1 квітня 2022 року українці могли безкоштовно розмитнювати автівки. Але депутати вирішили, що досить таких щедрот для народу і з 1 липня скасували пільги для ввезення авто з-за кордону. Прийнятий Закон не передбачав вийнятків та перехідних положень. Тому парламентарі почали реєструвати законопроекти, щоб продовжити дію пільги хоча б на деякий час. Питання вживаних автівок на часі і лишатиметься актуальним, поки Україна не вступить до ЄС, вважає народний депутат з Житомирщини Сергій Кузьміних, автор одного з альтернативних законопроектів. — Досі в Україні автомобіль продовжує бути предметом розкоші, а не засобом пересування, і більшість українців не можуть собі дозволити купівлю новенької автівки та обирають альтернативу — вживане авто з країн Європи. Природньо, що безкоштовною функцією розмитнення автомобілів з 1 квітня скористалися тисячі українців. Наші люди на війну віддають останні кошти, а сьогодні дехто з них зміг придбати для родини авто на пільгових умовах, ми маємо їх підтримати, а не викручувати руки . Такі преференції мали діяти впродовж дії воєнного стану. Що спонукало Вас написати новий законопроект? — Соціальна напруга та відновлення соціальної справедливості. Хтось зустрів Час X у великій черзі на пункті пропуску державного кордону України, захворів, потрапив у ДТП ndash; усі ці люди не змогли реалізувати права, надані їм чинним законодавством та Конституцією України. Чим Ваша ініціатива різниться від уже зареєстрованих колегами? Можливо варто було виписати один спільний документ? — Законопроекти щодо нової формули розмитнення, запровадження електронних митних декларацій, преференції для окремих автовласників ndash; все це не закриває питання тим українцям, які ввезли куплену автівку і не встигли оформити документи. Я пропоную внести зміни до Митного кодексу України щодо термінів завершення дії. Людина, яка придбала автівку закордоном і до 1 липня подала попередню митну декларацію ndash; не спізнилася. Їй треба дати час тут, в Україні, належним чином зареєструвати свою покупку! Запропоновані моїми колегами законопроекти №7533 та №7534 знову ділять українців: дозвіл завершити пільгове митне оформлення авто, митна вартість яких не перевищує еквівалент 10 тисяч євро. Я правильно розумію, Ви не погоджуєтеся із запропонованим поділом дорогий-дешевий автомобіль? — І це також. За даними митниці, лише менше 1% ввезених автомобілів підпадали під категорію елітних . Чому виникла така градація зараз, коли дозвіл діяв на всі без виключення автівки ndash; мені не зрозуміло?! Як невідомим лишається і межа у 10 тисяч євро. За період війни українці втратили велику кількість автомобілів. Введення пільг дозволило громадянам відновити власний автопарк та суттєво знизило вартість автівок для забезпечення армії. Знаю з розповідей очевидців про штучно створені черги на кордонах, аби люди не встигли до часу Х . Тепер же мають через чужу недбалість чи байдужість вивертати з кишень гривні, яких і так у них обмаль. Мій обов rsquo;язок, як народного депутата, дбати про українців. Тому пропоную дати можливість КОЖНОМУ УКРАЇНЦЮ ndash; незалежно від його статків та вартості покупки — хто до 1 липня подав попередню митну декларацію, дооформити авто. Ми не можемо залишати їх з проблемою на кордоні. Ми повинні в цей час бути єдині, як ніколи! Знаємо, що 9 червня Вами було вже зареєстровано проект закону щодо оподаткування легкових транспортних засобів. Він про теж ж саме? — Ні, сьогодні ми говоримо про Закон, який потребує термінового ухвалення, та діятиме лише на певний період. А законопроект №7448 на перспективу. Він передбачає справедливий механізм митного оформлення та реєстрації в Україні вживаних авто, призначених головним чином для перевезення людей. Зокрема, пропоную: звільнити від ПДВ операції із ввезення таких автомобілів в Україну; прибрати коефіцієнт віку авто з формули акцизу; встановити обов rsquo;язкову сплату військового збору для підтримки українського військово-промислового комплексу та ЗСУ; зменшити розмір ввізного мита з 10% до 5%. До прикладу, митне оформлення та реєстрація в Україні вживаного легкового автомобіля з робочим об rsquo;ємом двигуна 2000 см3, вартістю 3000 євро, обійдеться власнику — від 400 до 500 євро — в залежності від типу двигуна.
Джерело: 061.ua Источник: https://www.061.ua/news/3424756/nulove-rozmitnenna-preferencia-ci-mozlivist-dla-ukrainciv

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top