Неочевидні проблеми «Шкільного автобуса»: думка експертів

У багатьох регіонах України, незважаючи на війну, навчання у школах проводиться у звичному офлайн-форматі. Отже, у селах продовжують користуватися шкільними автобусами для перевезення учнів та вчителів від місця проживання до навчальних закладів та назад. 2024 року на закупівлю цього виду транспорту в рамках програми «Шкільний автобус» виділено один мільярд гривень. Але з обслуговуванням таких машин зазвичай доводиться розбиратися територіальним громадам та місцевим відділам освіти. Про пов’язані з цим проблеми і варіанти їх вирішення виданню Акцент розповіли в компанії «Бускомплект».

Автобуси пішли на фронт

Державну програму «Шкільний автобус» було
затверджено та започатковано в Україні 2003 року. Завдяки їй десятки тисяч дітей шкільного віку та вчителів,
які мешкають у селах за багато кілометрів від навчальних закладів, мають
можливість безкоштовно і безпечно добиратися до шкіл та назад. З початком
великої війни у лютому 2022 року тисячі шкільних автобусів було передано на
потреби сил оборони. Багато з цих машин зазнали критичних пошкоджень внаслідок
боїв та ворожих обстрілів і не підлягали відновленню.

Щоб заповнити дефіцит, у 2022 році уряд
виділив понад 700 млн грн на закупівлю нових шкільних автобусів. 2023-го на ці
цілі направили ще більше — 1 млрд грн; стільки ж закладено на реалізацію
програми цього року. Це при тому, що останні два роки проблема нестачі
автотранспорту для сільських шкіл частково вирішувалася за участю партнерів з
Євросоюзу.

Різношерстий автопарк

У країнах Європи та США автобуси для
організованого перевезення дітей – це, як правило, спеціалізований транспорт,
однієї марки, легко впізнаваний на дорозі. В Україні ж учнів та вчителів
сільських шкіл найчастіше перевозять транспортом найрізноманітніших марок та
моделей — зазвичай тих, що вийшло придбати дешевше. Як зазначають у компанії
«Бускомплект», це справжня мішанина: «Богдани», «Еталони», «Рути», «Атамани» і
навіть ПАЗи, причому різної комплектації.

Такий різношерстий автопарк вкрай непросто
підтримувати в робочому стані навіть профільному автотранспортному
підприємству, не кажучи вже про територіальні громади, відділи освіти та самі
школи, у яких шкільні автобуси стоять на балансі. Часто питання купівлі
запчастин, наприклад, для автобуса «Богдан»,
стає відповідальністю самих водіїв, директорів шкіл або механіків
сільгосппідприємств. За такого підходу складно забезпечити стабільну роботу
транспорту, від якого залежить здоров’я і навіть життя дітей.

За якістю – до професіоналів

Гарантувати безперебійну роботу шкільних
автобусів, а з нею — комфорт та безпеку учнів та вчителів в українських селах —
можуть і повинні професіонали, які мають багаторічний досвід обслуговування
пасажирського автотранспорту, впевнені у компанії «Бускомплект». Вони не тільки
грамотно підберуть потрібні запчастини, але й нестимуть юридичну
відповідальність за якість деталей, що поставляються.

Сам «Бускомплект» вже 16 років займається
постачанням запчастин для пасажирського транспорту різних замовників, у тому
числі в рамках договорів про державні закупівлі, які укладені в результаті
конкурсних торгів. З початку повномасштабного вторгнення послугами компанії для
обслуговування автобусів, «мобілізованих» до ЗСУ, скористалися та продовжують
користуватися багато територіальних громад.

Було б добре, вважають фахівці, якби в найближчому майбутньому Україна перейнялася питанням стандартизації та уніфікації шкільних автобусів. Тим більше що прикладів створення та оформлення спеціалізованого транспорту для організованого перевезення дітей до навчальних закладів у світі достатньо. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Підписуйтесь на Акцент в Источник: https://akzent.zp.ua/neochevidni-problemi-shkilnogo-avtobusa-dumka-ekspertiv/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top