росія перевозить нафту через Балтику тіньовим флотом. І ради на те нема?

московський флот становить екозагрозу в Балтиці.

Фінська асоціація судновласників попередила про загрозу екологічної катастрофи, яку несе російський флот. Йдеться про флот, який використовує незаконні практики для уникнення санкцій щодо нафти. Повний склад російського такого флоту невідомий, але, за оцінками, він налічує щонайменше 800 суден. Вони перевозять російську сиру нафту через Данську протоку і вузькі, мілководні, вкриті льодом води Балтики, які поділяють росія, Фінляндія і країни Балтії.

Незважаючи на те, що Балтика вкрита кригою до шести місяців на рік, майже жодне з цих суден не придатне для плавання. І багато з них взагалі можуть бути непридатними для плавання: вони не проходять інспекцій ІМО і не мають страхування і йдуть з вимкненою АІС у водах, які поділяють з пасажирськими поромами, що перевозять десять мільйонів фінів та естонців через канал щороку.

Юридично ж в міжнародних водах можливості зупинити ці судна і оглянути неможливо.

До того ж, перевезення Балтійським морем  становить майже половину російського експорту. На ринку немає достатньої кількості нафти, щоб її замінити. Проблема не тільки в тому щоб витіснити російську нафту з ринку, а щоб інші країни наростили добичу і замістили рос нафту. Інакше ціни піднімуться і русня отримуватиме з меншу кількість нафти ще більше коштів, ніж зараз. Єдина країна, яка це реально може зробити – Саудівська Аравія та країни опек. Але вони категорично ароти зараз. Навіть поступово зменшували видобуток останні 2,5 роки.

Між тим, за даними, зібраними Bloomberg і Danwatch, росія через санкції Заходу, які обмежують її доступ  до глобального танкерного флоту,  все більше покладається на старі судна, які погано обслуговуються, мають невідомих власників і мають сумнівну страховку. Ці судна, які зараз складають більшість російського транспорту нафти, переважно відмовляються від допомоги лоцманів.

З початку 2023 року з Балтійського моря вийшли майже 1200 танкерів з російською нафтою, причому частка суден тіньового флоту в цьому трафіку постійно зростає.

Розташована між Балтійським і Північним морями, Данія десятиліттями була транзитним пунктом для російської торгівлі. Багато хто із данських моряків пристають до роботи на нашвидку зібраний тіньовий флот росії зі старих суден. При цьому багато з яких мають незаявлених власників і часто сумнівну страховку. «Старі купи мотлоху» – так описує судналюдина, яка 22 роки працював у данській державній службі DanPilot. І їх більше, ніж будь-коли раніше.

Судна є фінансовою рятівною ланкою для росії, допомагаючи їй підтримувати надходження нафти на такі ринки, як Китай та Індія після того, як на її експорт на Захід були введені санкції. Ці доходи допомагають фінансувати військову економіку Росії, але, кажуть чиновники та екологічні організації, це може бути вразливе Балтійське море, яке заплатить ціну, якщо побоювання щодо розливу нафти справдяться.

зафіксовано розташування 230 танкерів, які перевозили російську сиру нафту через Балтійське море з 24 лютого 2022

На фото Bloomberg: танкер тіньового флоту Turbo Voyager, праворуч, повз вантажне судно BBC Lisbon поблизу Агерсо, Данія

За матеріалами https://www.bloomberg.com/graphics/2024-russia-shadow-oil-fleet-denmark-baltic-environment/ та @OstanniyCapitalist

Сообщение росія перевозить нафту через Балтику тіньовим флотом. І ради на те нема? появились сначала на Газета МИГ.

Share this post

нет
scroll to top