Як розвивається запорізький бізнес під час війни: зустріч з керівництвом та репортаж із цехів компанії Veladis (ФОТО)

Однією з перших у державній ініціативі «Національного кешбеку» почала брати участь компанія саме Klion Group. Підприємство — один із лідерів українського бізнесу та значний платник податків. Центральний офіс, виробничий комплекс і логістичний центр компанії розташовані в Запоріжжі і забезпечують 1500 робочих місць і щорічно сплачують 700 мільйонів гривень податків до державного та місцевого бюджетів.

20 жовтня у Запоріжжі пройшла зустріч Секретаря міської ради Регіни Харченко з керівництвом компанії Kilon Group. Також на зустрічі були: фінансовий директор компанії Баламут Анастасія, генеральний директор Кардаш Сергій, заступник директора з правових питань Шурубура Євген, керівник служби персоналу підприємства Терещенко Тетяна та керівник запорізького ОЦЗ Бойко Зінаїда.

Компанія вже довго працює у Запоріжжі та пройшла великий шлях розвитку, розповідає генеральний директор компанії Сергій Кардаш:

“Ми заснували наше підприємство у грудні 2005 року, для того, щоб привозити та продавати рибу з усіх країн світу на території України.  Коли ми його створювали, ми ще не до кінця усе розуміли, але ми мали певні мрії все це створити, амбіції вийти на національний рівень. Тому ми стали працювати, завозити імпортну продукцію і почали досягати певних результатів, генерувати прибуток та реінвестувати його. Настав момент, і ми орендували склад на заводі “Айс”, нам не вистачало цих обсягів, але ми знали, що в Запоріжжі існує завод «Запоріжриба». Сам об’єкт був стадії запустіння — тому в тому стані, як ми придбали його, було вкрай складно. Тому під цей об’єкт ми взяли кредит та розпочали реконструкцію. Поступово за 15 років ми збудували завод, зробили реконструкцію, начинили його сучасними лініями. 

 Якщо говорити про основні показники, то за радянських часів завод випускав 50 тонн на місяць.  На сьогодні ми можемо випускати близько 2,5 тисячі тонн продукціїна місяць. За рахунок автоматизації та сучасної логістики ми збільшили обсяги виробництва у 50 разів.”

Сергій Кардаш

Головну мету компанії в цей складний час Сергій Кардаш характеризує так:

“Наше завдання як керівництва компанії на сьогодні — це не генерування прибутку, а підтримка компанії, збереження колективу, збереження робочих місць, тому що ми чітко розуміємо, якщо після закінчення війни в нас не буде колективу, який ми створювали роками, то відповідно не буде й підприємства.  Тому це завдання для нас номер один, і ми чітко це розуміємо і робимо все можливе”.

Однією з головних проблем Klion Group на думку керівництва компанії є нестача робочої сили.

“У нас 15 грудня відкриття магазину у Дніпрі, але із 40 необхідних осіб лише 3 особи працевлаштовані.  Саме через це у нас затримується відкриття нових точок магазинів”

Гегіна Харченко

На запитання в.о. міського головим Запоріжжя Регіни Харченко про причини кадрового голоду у певних сферах компанії відповіла Терещенко Тетяна, керівник служби персоналу:

“Передусім це технічні та виробничі професії. Адже виробничі це зазвичай чоловіки, а вони зараз служать у ЗСУ, а технічні, бо немає кваліфікованої освіти. Це електромонтери, електромеханіки, інженери холодильного обладнання. Це дуже дефіцитні професії”

Незважаючи на проблеми, Veladis продовжує працювати у Запоріжжі та має перспективи на майбутнє:

“Основне для нас місто —  це Запоріжжя, тому що у нас тут об’єкт, велика кількість магазинів,  робоча сила, також у нас тут велика кількість замовлень від мереж. На сьогодення для нашої компанії найбільш перспективний напрямок це експорт. Наша продукція представлена у Польщі, Німеччині, Іспанії, Естонії, Латвії, Литві, США, Канаді, Ізраїлі, Угорщині, Грузії та Молдові.  Але є потреба повернутися на довоєнні обсяги за рахунок експорту та власної роздрібної торгівлі. Тому приплив людей для нас важливий, і ми за це боремося.  Загальний результат у нас непоганий, але нам є чого прагнути” — сказав Сергій Кардаш.

На думку керівництва Veladis, в Україні є дуже  великий потенціал для рибної промисловості:

“Якщо говорити сьогодні про компанію, то ми є міжнародною компанією — у нас є своє представництво в Грузії, Іспанії, є свої судна в Уругваї.  Зрозуміло, що Україна є для нас основним ринком збуту та основним підприємством, тому основну продукцію ми беремо в Україну та продаємо тут, частину продаємо до Китаю. Але Китай переробляє цю рибу і продає її до Європи. 

Тому у нас є ідея — інвестиційний проект з побудови заводу такого, як у Китаї для того, щоб зробити хаб для Європи.  За рахунок того, що з Китаю вести сировину 2-3 місяці, а з України на це йшло б лише за 2 тижні. Порівнючи Україну, якщо дивитися за довоєнний період, то рівень витрат був набагато меншим, ніж у Китаї.  Тому Україна для інвестицій є дуже привабливою.  Цей проект у нас є, але ми його «тримаємо на полиці» через війну.”

Для гостей зустрічі було проведено екскурсію цехами виробництва: було показано особливості  повного циклу виробництва різноманітної продукції з риби та морепродуктів, яку компанія випускає під добре відомою в Україні та за її межами торговою маркою «Veladis».

Перший цех підприємства насамперед спеціалізується на обробці, у другу чергу на заморожуванні та у третю чергу на фасуванні напівфабрикатного виду продукції. Цей цех здатний переробляти приблизно півтори тисячі тонни на місяць та по штату має працювати близько 180 осіб. У цьому залі немає продуктів готових для вживання, вони повинні проходити термічну обробку

Він складається з основних трьох ділянок — лінії обробки червоної риби — тобто приїжджає з Норвегії охолоджена риба і відразу вирушає на автоматичну лінію.  Для замороженої риби є водна дефростація — заморожену рибу дефростують у спеціальних ваннах з вирівнюваною температурою від теплої до холодної щоб довести рибу від -20 до приблизно — 3 градусів, після чого риба збирається та їде на ділянки оброблення.

Через індивідуальність форми риби, неможливо навчити машину правильно обробляти через її складну форму, тому тут працюють люди.  Коригувальники — одні з найкваліфікованіших працівників які працюють у цьому цеху. Норматив на лімітування складає  не більше 15 секунд на одну рибу. 

За цей час людина встигає взяти рибу, розробити на філе та прибрати відходи.  Після цього відбувається процедура інспекції отриманого філе, після цього воно йде на заморожування.  І на третій ділянці вже фасування та розкладання по різних фасувальних лініях.

При необхідності при переведенні між двома морозильними камерами вона покривається глазур’ю рівномірно, якщо це вимагає замовник.  Робиться це для збереження якості риби під час перепаду температури при транспортуванні до кінцевого споживача.

На ділянці фасування під назвою термоформер використовуючи два рулони плівки формується упаковка, куди закладається риба і вакуумом витягується зайве повітря — тому ми отримуємо якісну упаковку, яка довше зберігатиме термін придатності.

Другий цех спеціалізується з випуску готової до споживання продукції.  Він розбитий на три ділянки – ділянку консервування, ікри та соусів – як червоної так і тріскової ікри, та ділянку копчення.  

 У цьому цеху використовується суха дефростація, за принципом – невисока температура та вкрай висока вологість.  Ці процедури відбуваються вночі, щоб уранці вже стартувала підготовка.  Після підготовки риба солиться три доби.  Після посолу вона потрапляє на одну із трьох фасувальних ліній залежно від типу тари – пластикової чи скляної.

У посольному відділенні щонайменше три доби солиться риба.  На кожній ванні лежить підписаний паспорт продукту.   Щоб продукція солилася поступово, її необхідно постійно перемішувати.   Але оскільки, наприклад, оселедець філе і мідія має різну структуру їх потрібно перемішувати різними способами.

Готова закатана банка з вакуумом перевіряється, в першу чергу, на вакуум, тому оператор дивиться на увігнутість кришки. Також є машина, що автоматично перевіряє вагу консерви.

Продукція в результаті потрапляє в кошики, далі вона в кошиках завантажується в автоклав і машина готує продукцію, виходячи з певних критеріїв.  Тобто вона повинна не обпектися, але при цьому пройшти плавне підвищення температури по всьому продукту і в зворотний бік охололонути. 

Це дозволяє значно збільшити зберігання — це пригнічує зростання будь-яких мікроорганізмів. Якщо ми говоримо про стерилізацію, то це настільки висока температура, що робить продукт стерильним.  

По суті, консерва абсолютно стерильний продукт і тому зберігається вкрай довго. Основне питання зберігання консерви — це склад металу упаковки. Поки виробник цього металу може гарантувати відсутність міграції металу в продукцію — це і є термін її зберігання.

Після екскурсії всіх учасників було запрошено до банкетного столу для дегустації продукції компанії та отримали в подарунок цілий фірмовий набір Veladis.

Підготувала Євгенія Пазюк

Підписуйтесь на Акцент в


Share this post

нет
scroll to top