У Раді Федерації РФ блогерів на законодавчому рівні змусять поширювати пропагандистську рекламу.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Центр протидії дезінформації (ЦПД) при РНБО.
Законопроєкт передбачає обов’язкове розміщення реклами «традиційних цінностей», «патріотизму», «культури» тощо на всіх великих інтернет-платформах в обсязі не меншому ніж 5% від усієї реклами.
Крім того, розміщати таку рекламу будуть зобов’язані всі власники великих публічних каналів та акаунтів у соцмережах.
«Ця ініціатива — черговий крок на шляху встановлення повного контролю Кремля над соцмережами та блогерами на території РФ», — вважають у ЦПД.
У Центрі нагадують, що від початку повномасштабного вторгнення влада РФ системно залучає блогерів до публічного виправдання бойових дій Росії на території України та просування пропагандистських наративів.
«Тим, хто не погоджується працювати в інтересах Кремля, загрожує покарання аж до реальних тюремних строків за поширення «фейків про збройні сили РФ», — повідомляють у ЦПД.
Фейки від російської пропаганди
Раніше РБК-Україна писало про посилення контролю над мешканцями Криму — там інтернет можуть відключити без попередження.
В ЦНС повідомляють, що силові структури наполягають на відключеннях у «незручні періоди» — під час обстрілів, резонансних подій або зростання соціального невдоволення. Мобільний інтернет розглядають як ризик через можливість швидкої самоорганізації населення, фіксації зловживань і поширення неофіційної інформації.
До цього ЦПД повідомляв, що російська пропаганда продовжує кампанію з дискредитації українських військових. Зокрема у мережі з’являються фейки, в яких військовослужбовці ЗСУ стають героями кримінальних новин.
В інтернет-пабліках поширюється «новина», начебто військовий у Чернівцях вистрілив у ногу та жорстоко побив пенсіонера за спілкування російською мовою. Насправді в Чернівцях стався побутовий конфлікт між двома чоловіками, ніхто не постраждав.
Крім того, в мережі TikTok поширюється відео про начебто «масову здачу в полон українських військових у районі Покровська». Ці ролики створені за допомогою штучного інтелекту, наголошують у ЦПД.


