За інформацією: Суспільне Запоріжжя.
Ольга Кулігіна реставрує ікону. Суспільне Запоріжжя
Ольга Кулігіна розповідає, що коли до неї потрапляє старовинна ікона, насамперед вона визначає в якому стані робота, а вже потім кожне з полотен проходить кілька етапів, які виконуються тонкими інструментами та рухами. Тривати реставрація може місяцями:
«Спочатку проводиться детальний огляд, огляд стану живопису, стану основи. У першу чергу проводиться укріплення основи, а потім ми вже переходимо до живопису».
Ікона, яку реставрує Ольга. Суспільне Запоріжжя
Для кожної ікони обирає свою фарбу, каже Ольга:
«Звісно, існує технологія, залежно від втрат. Якщо ікона на дошці, я працюю акварельними фарбами, а також допомагаю собі для потрапляння ідеально у відтінок пігментами».
Ольга Кулігіна реставрує ікону. Суспільне Запоріжжя
Особливу увагу реставраторка приділяє основі, адже навіть дрібні пошкодження можуть бути руйнівними:
» Зазвичай на лиці одна-дві дірочки та думають, що непошкоджена ікона. Але отак якщо подивитись на зворот, це значить, що дуже-дуже поїдена деревина шашелем або іншими жуками деревогризами».
Зворотна сторона однієї із ікон. Суспільне Запоріжжя
Нині Ольга працює над чотирма іконами, одну з яких планують експонувати в Запорізькому музеї козацтва:
« Це чотиридільна ікона із зображенням Іоана Златоуста, Святої Катерини, Ісуса Христа та Параскеви. Дуже нам пощастило, що є дата — 1903 рік. Вона надійшла з території Поділля, нам її подарувала приватна персона з м. Вінниця».
Це чотиридільна ікона із зображенням Іоана Златоуста, Святої Катерини, Ісуса Христа та Параскеви. Суспільне Запоріжжя
Над відновленням ікони реставраторка працює понад пів року. Нині вже на завершальному етапі. Каже, що коли отримала полотно, воно мало значні пошкодження:
«Саме ця ікона мала вертикальні пошкодження від заломів, і вони повторювались кожні десь 20-30 см. Я припускаю, що вона зберігалась у скрученому стані. У місцях загинів ґрунт та фарбовий шар були пошкоджені, були присутні осипи до чистого полотна».
Чотиридільна ікона із зображенням Іоана Златоуста, Святої Катерини, Ісуса Христа та Параскеви. Суспільне Запоріжжя
Ікона, яку реставрує Ольга. Суспільне Запоріжжя
Ольга Кулігіна реставрує ікону. Суспільне Запоріжжя
Головне завдання реставратора — максимально доповнити малюнок, а не відтворювати його в оригінальній техніці, розповідає Ольга:
«Я уточнюю малюнок рисочками або крапочками, щоб вони доповнювали малюнок, проте відрізнялися від оригінального живопису. Це робиться для науковців та відвідувачів, щоб було видно, де реставраційні вставки, і де оригінальний живопис».
Палітра з фарбами та пензлик, якими працює Ольга. Суспільне Запоріжжя
Інструменти та прилади, які використовує Ольга для реставрації. Суспільне Запоріжжя
Ольга Кулігіна реставрує ікону. Суспільне Запоріжжя
Читати ще
Читати ще Запорізька майстриня створює ікони для храмів