Экс-министр рассказал, почему государство не дало денег на развитие Запорожского аэропорта

Почему государство не дало денег на развитие Запорожского аэропорта рассказал Владимир Омелян

Владимир Омелян руководил Министерством инфраструктуры Украины с 14 апреля  2016 по 29 августа 2019. В Запорожье приехал по приглашению организаторов масштабного АртФорума в качестве политика.

Омелян Владимир

— Я вдячний організаторам, що вони проводять цей форум, — поделился с “Индустриалкой” Владимир Омелян. — Це критично важливо — спілкуватися з українцями, показувати їм сучасну і майбутню Україну, згадувати минулу. Бо без цього не буде успішної держави. Без цього ми будемо мати вічну дискусію “А що таке Україна?”. Чи як каже Президент: “Хто я?”

Щоб не було таких запитань і треба, щоб були такі форуми. Які пояснюють, що ми тут тисячі років, що насправді набагато успішніші, ніж багато сусідніх держав. В усі часи, коли з”являлися і зникали імперії, українці вистояли.

Омелян Владимир

Запоріжжя для вас, впевнена,  не чуже місто. Ви точно тут бували, коли працювали міністром. Які сьогодні враження від міста, коли  приїхали вже не міністром, а в ранзі політика?

— Я виріс на книжках Дмитра Яворницького, тому для мене тут все рідне і знайоме. Якщо дивитися генеалогічне дерево моєї родини, то родина Олексієвих, моєї матері, починалася з запорізького козацтва, з козаків, які були в ХVI сторіччі. Я розумію, що зв”язок з Запоріжжям у мене по крові.

Міністром я приїздив на Хортицю і просто вкляк біля музею. А ще — від козацької вистави, козацьких забав. Гарно, що вони є, що туристи можуть приїжджати і бачити, якою була козацька Україна. Я думаю, сплав козацького духу і сучасної України — це те, що має розвивати Запоріжжя.

мост

З теплоходу, де ми з вами спілкуємось, гарно видно будівельні крани на мосту через Старий Дніпро…

— Я дуже щасливий, що запорізький міст почали добудовувати. Що наша праця була недаремна — ми два роки витратили, щоб знайти кошти, зробити нормальний проект. І зараз по ньому будують.

Користуючись нагодою, не можу не запитати про Запорізький аеропорт. Урядом Гройсмана, в якому ви були міністром інфраструктури, була прийнята державна програма розвитку регіональних аеропортів. По фінансуванню Міжнародний аеропорт “Запоріжжя” був на другому місці після одеського летовища. Але Запоріжжя в рамках програми не отримало жодної копійки на розвиток аеропорту. Чому?

 — Насправді, програма була, грошей не було. І тут не є винятковим ставлення до Запорізького аеропорту. Фактично на летовища України не були виділені кошти. Крім одеського, де ми почали будувати злітну смугу. Її закінчили в минулому році, але чомусь ще не можуть здати.

Ми зробили “Відкрите небо”, почали літати лоукости, авіапотік зріс удвічі — з 10 млн пасажирів в 2015 році до 22 млн в 2019. Ми передбачали, що у летовищ з”являться кошти. Далі все повинно було залежати від позиції місцевої влади. В Запоріжжі стали займатися розвитком летовища.

Сподіваюся, що після пандемії буде стрімкий розвиток цього летовища, який фактично слугує конгломерації в кілька мільйонів жителів. Враховуючи ситуацію з летовищем в Дніпрі.

Омелян форум

Вибачте, але Слава Богу, що зі зміною влади закрився проект будівництва міжнародного аеропорту в райцентрі Солоне на Дніпропетровщині, який би точно став конкурентом нашому летовищу.

 — Насправді, його треба було б будувати. Це єдине правильне рішення. Ми вгатимо мільярди в летовище в Дніпрі, яке має реальні фізичні обмеження. Там постійна велика туманність через розташування летовища в низині. І воно не вирішить питання для всього регіону.

З будівництвом аеропорту в Солоному була б ситуація, як з аеропортами “Київ” і “Бориспіль”. Вони конкурують між собою і розвиваються, ростуть. Так було б і в Запоріжжі.

Місцева влада в Солоному готова була виділити під міжнародний аеропорт близько 40 гектарів землі.

Аеропорт знаходився б в семи кілометрах від траси Запоріжжя — Дніпро. І насправді це було б зручно жителям обох міст.

Звичайно, кожен бореться за своє, але якщо мислити глобально, то кілька мільйонів туристів, які б поїхали в Запоріжжя і Дніпро, були б тільки на користь обом регіонам. Запорізький аеропорт не в змозі прийняти таку кількість пасажирів.

Дякую!

Омелян форум

Остается добавить, что на строительство нового международного аэропорта в Соленом правительство Владимира Гройсмана, если не ошибаюсь, успело выделить 200 млн гривен.

Для развития Запорожского аэропорта, который значился в программе, у государства денег так и не нашлось.

Как известно, ремонтировали взлетно-посадочную полосу и строили новый терминал на деньги громады и кредитные средства, которые взяло КП «Международный аэропорт «Запорожье».

Читайте также: На Хортице собрались звезды украинской культуры

Фото автора и со страницы Владимира Омеляна  в соцсети

Сообщение Экс-министр рассказал, почему государство не дало денег на развитие Запорожского аэропорта появились сначала на Индустриалка — новости Запорожья.

Источник: http://iz.com.ua/zaporoje/eks-ministr-rasskazal-pochemu-gosudarstvo-ne-dalo-deneg-na-razvitie-zaporozhskogo-aeroporta

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top