Кому насправді належить аеропорт “Запоріжжя” та чиї інтереси відстоює міський голова в питанні концесії

Восени на країну чекають місцеві вибори – боротьба регіональних еліт за бюджети міст і областей. Та схоже, в Запоріжжі боротьба за електоральні симпатії почалася ще з початку цього року. Головним інформаційним приводом став Міжнародний аеропорт “Запоріжжя”. Справді, цей об’єкт сьогодні є великою перевагою для міста, але чи слід в цьому контексті закривати очі на обшуки, арешти та підозри в корупційних схемах? В українських реаліях, а тим паче в запорізьких, корупція всюдисуща та масштабна. Пригадаємо хоча б Правобережний пляж, докази дерибану під час реконструкції якого Форпост публікував неодноразово.

Тема аеропорту обросла легендами та скандалами. Уже півроку як тліє скандал навколо будівництва нового терміналу аеропорту – обшуки, міські мільярдні кредити, корупція наближених до керівництва. Та це, як не дивно, використовується нинішньою владою під вигідним кутом та для піару. Роль скривджених, з урахуванням того, як українці люблять скривджених – саме те, що треба. Але чи справді є факт кривди? Можна спробувати розібратися проаналізувавши витоки управління міською владою КП «Аеропорт Запоріжжя».
Кілька років тому запоріжсталівської командою був призначений до керівного складу підприємства, а саме заступником директора КП з комерційних питань виходець з Донецька Олексій Дубревський.



Молодий і перспективний, з досвідом роботи комерційного директора Донецького аеропорту. Він, до того ж виявився родичем директора з капбудівництва Запоріжсталь Олексія Лебедєва. Дружина Дубревського рідна сестра дружини Лебедєва.

А далі відправили на пенсію старого директора підприємства і став Олексій Дубревська – в.о. директора комунального підприємства “Міжнародний аеропорт Запоріжжя”. Чому виконуючим обов’язки, а тому що протягнути його повноцінно на посаду директора не було технічної можливості. У Дубревського виявилося немає профільної освіти, він однозначно не пройшов би узгодження в Державному департаменті авіації України. Але цей недолік вирішили виправити приставкою в.о .. І що характерно, ні мера Володимира Буряка, ні запорізьких депутатів не хвилює тієї факт, що стратегічний об’єкт очолює посадовець, батько якого успішно продовжує працювати у так званій «ДНР». Юрій Дубревській, батько Олексія залишився в окупованому Донецьку й очолює інститут фізичної культури і спорту.

Кандидатуру Дубревського молодшого лобіювали особисто Ростислав Шурма та його подільник Руслан Божко. Та й мета у них була проста як день – Дубревський повинен був забезпечити перехід комунального підприємства під повний контроль запоріжсталівців.
І тепер обслуговуванням літаків та вантажними перевезеннями в аеропорту займаються фірми з орбіти комбінату Запоріжсталь. Наприклад, ТОВ «Вантажний термінал Запоріжжя» Руслана Божко орендує всі вантажні склади аеропорту за копійчаною вартості. Інша фірма Шурми-Божко ТОВ «Запорізька хендлінгова компанія», почала руками Дубревська заробляти в аеропорту Запоріжжя на обслуговуванні всіх літаків. На прибиранні салонів літаків, їх заправки, подачі трапу, доставки пасажирів і т.д .. Причому одноосібно і монопольно.
Директор аеропорту в боргу не залишився не тільки перед своїми шефами, а й родичів своїх не забув. Так відома фірма Олексія Лебедєва ТОВ «ЗІЗ» отримала від комунального підприємства проектні роботи по підводу до нового терміналу води і каналізації. ТОВ «Енергосинтез» були передані роботи повстановленню світлосигнальної системи нового терміналу також на мільйони бюджетних гривень. Але головним «досягненням» Дубревського на посаді керівника аеропорту стало відведення з-під носа громади міста (чим кожного разу, при перевірці ї правоохоронцям махінацій в аеропорту “козиряє” міський голова, кажучи про те що аеропорт це об’єкт громади) всіх площ нового терміналу в оренду все тієї ж фірмі ТОВ «Запорізька хенлдінгова компанія».

Так-так саме всіх площ всередині нового терміналу за винятком нового просторого кабінету Дубревського, приймальні та кімнати відпочинку директора від важких трудових буднів. Тобто, будувався термінал за гроші громади, в концесію міжнародним компаніям віддавати його не можна, утримувати новий збитковий термінал в умовах падіння пасажироперевезень через пандемію будуть знову ж таки коштом громади, а прибуток від подальшої здачі в оренду торгових площ всередині терміналу буде отримувати фірма Божка і Шурми. І якщо фірми та їхні покровителі це бізнесмени, які не подають декларації, то директору аеропорту як чиновнику необхідно подавати щорічну декларацію. А в ній і машини преміум-класу і чотири квартири і мільйони на банківських рахунках.

Якщо точніше, то в декларації за 2019 рік Олексій Дубревський зазначив чотири квартири, дві з яких розташовані у Донецьку, а також одну орендовану кімнату від ПАТ “Запоріжсталь”. В автопарку в.о. директора запорізького аеропорту дві автівки – власна та службова (Skoda Superb 2006, Skoda Octavia 2015).

За минулий рік Олексій Юрійович заробив 251 тис. грн. Натомість, дружина отримала 26 тис. грн соціальної допомоги.  Однак грошові збереження у родини набагато більші – 275 тис. грн, 80 тис. доларів (приблизно 2,217 млн грн) і 10 тис. євро (приблизно 326 тис. грн).

За матеріалами Факти Запоріжжя

Сообщение Кому насправді належить аеропорт “Запоріжжя” та чиї інтереси відстоює міський голова в питанні концесії появились сначала на Forpost.

Источник: https://forpost.media/proisshestviya/komu-naspravdi-nalezhit-aeroport-zaporizhzhja-ta-chii-interesi-vidstojuie-miskij-golova-v-pitanni-koncesii.html

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

Добавить комментарий

scroll to top