На дорогах Запоріжжя 35 років тому з’явилися перші тролейбуси-“гармошки” 

Тролейбуси-“гармошки” пропрацювали на маршрутах Запоріжжя майже 25 років

Продовжуємо розповідати про цікаві події та факти, які мали місце у Запоріжжі у різні роки.

У листопаді 1990 року Запоріжжя стає другим після столиці містом СРСР, де з’являються вітчизняні тролейбуси нового покоління – ЗіУ-10.

Ці тролейбуси зчленовані –  складаються з двох традиційних салонів, і запорожці миттю охрестили такі тролейбуси “гармошками” – як колись і подібні автобуси «Ікарус».

Це були радянські тролейбуси ЗіУ-683 (ЗіУ-10), які випускалися на заводі в місті Енгельс Саратовської області.

– Вони можуть перевозити вдвічі більше пасажирів, – пишуть місцеві журналісти.

До речі, ці машини можна частково назвати і запорізькими – силові блоки для них виготовляв наш електроапаратний завод.

У листопаді 1990 року таких тролейбусів у Запоріжжі було лише два.

Перші дві «гармошки» у 1990 році курсують за скороченим нинішнім маршрутом №3 – «Ж/Д вокзал – вулиця Піщана»

1992 рік, “гармошка” на проспекті. На борту напис: “Запорізький електроапаратний завод – мешканцям Запоріжжя” (transphoto.org).

Загалом у Запоріжжя було поставлено 11 таких тролейбусів.

Такі зчленовані тролейбуси пропрацювали у Запоріжжі майже 25 років і були виведені з експлуатації в середині 2010-х років; останній був списаний у лютому 2014 року.

Зчленований тролейбус знову з’явився на вулицях Запоріжжя 19 листопада 2019 року – на лінію для роботи з пасажирами виїхав перший тролейбус «Van Hool AG 300T», який раніше працював у нідерландському місті Арнемі.

18-метрові тролейбуси-«гармошки» «Van Hool AG 300T» були придбані у Нідерландах.

Ці низькопідлогові тролейбуси мають дизель-генератор для автономного ходу і обслуговують, зокрема маршрут № 3.

За матеріалами Романа Акбаша та мережі Інтернет

Сообщение На дорогах Запоріжжя 35 років тому з’явилися перші тролейбуси-“гармошки”  появились сначала на Газета МИГ.

Share this post

нет
scroll to top