Важные новости
«Запорожгаз» — плевать на всех и армейские методы.У Запорізькій області кожен п’ятий переселенець прагне започаткувати власний бізнесБрав участь у піднятті російського прапора: судитимуть правоохоронця з Запорізької…“Тисяча Зеленського” та Національний кешбек: допомога від держави чи кінець…Перетворюють на інструменти пропаганди: в Запорізькій області окупанти змушують дітей…“Ще одна перемога на енергетичному фронті”: Україна вперше отримала природний…Жителів Запоріжжя просять утриматися від прогулянок через високе забруднення повітряІз прифронтового Степногірська евакуювали літню жінкуНапився і врізався у дерево – у Запоріжжі сталася аваріяНезаконно ловив рибу сіткою – поблизу селища Кушугум виявили браконьєра…Немає кому лікувати: окупанти визнали дефіцит медпрацівників у Запорізькій області

Підвищення вантажних тарифів УЗ може призвести до скорочення робочих місць, — GMK Center

«Укрзалізниця» пропонує Мінрегіону провести індексацію тарифів на вантажоперевезення на 37%. На думку аналітиків, наслідками такого рішення можуть стати втрата конкурентоздатності та скорочення робочих місць.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на аналітику GMK Center.

«За оцінками УЗ, логістична складова у вартості вантажів зросте для залізної руди орієнтовно на 2,7%, для вугілля і чорних металів — до 1%. Водночас у галузі очікують набагато істотнішого абсолютного ефекту: додаткові витрати на логістику ГМК становитимуть 8-10 млрд грн, а тільки в одного «АрселорМіттал Кривий Ріг» — понад 1,4 млрд грн на рік», — вказує видання.
Крім того, це може стати причиною падіння обсягів перевезень Укрзалізниці, і як наслідок — падіння доходів замість очікуваного прибутку, адже ряд перевізників просто відмовляться від послуг державного монополіста, вказують аналітики.
«Збільшення тарифу на 37% викреслить нафтопродукти з номенклатури перевезень УЗ остаточно. Бензовозів більш ніж достатньо, їхня кількість із 2021 року зросла вчетверо», — каже директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.
Додатково ймовірне повернення 2025 року до питання зближення тарифних класів може призвести до ще більшого збільшення витрат вантажовідправників. Це у перспективі стане причиною скорочення обсягів виробництва або навіть повної зупинки підприємств — адже це логічний наслідок зростання собівартості та втрати конкурентоспроможності на експортних ринках. Підприємства галузі не можуть тривалий час працювати у збиток або на межі рентабельності, вказує видання.
«Також серед наслідків — скорочення надходжень до бюджету і валютних надходжень у країну, що позначиться на всій українській економіці, зростання інфляції та скорочення робочих місць. Підприємства ГМК є містоутворюючими для частини місцевих бюджетів. За рахунок їхніх податкових надходжень і прямих витрат частково фінансується місцева соціальна інфраструктура. Скорочення виробництва призведе до погіршення фінансового становища та вимушеного зниження соціальних видатків, а сукупно це може призвести до зростання соціальної нестабільності в країні», — резюмує GMK Center.
Як відомо, УЗ завершила три квартали 2024 року з показником чистого прибутку в 1,66 млрд грн. Виторг УЗ за січень-вересень зріс до 78 млрд грн — це на 17% більше, ніж було за аналогічний період минулого року. Водночас, компанія суттєво збільшила операційні витрати і ініціювала збільшення тарифу на вантажні перевезення на 37%.
Своєю чергою, народний депутат Муса Магомедов заявив, що тарифне питання стане вирішальним іспитом для міністра відновлення Олексія Кулеби: йому доведеться обирати між державною компанією, яка нарощує витрати і хоче підвищення тарифів, та добробутом і розвитком економіки та місцевих громад.

Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.

Share this post

нет
scroll to top