Користуючись вразливим емоційним станом та довірою людей, зловмисники для власної наживи використовують добре знайомі і нові шахрайські схеми. Запорізькі поліцейські щодня отримують звернення від громадян, які втратили свої гроші через протиправні дії.
Про це повідомляє Акцент з посиланням на прес-службу поліції.
Відомо, що тільки з початку тижня правоохоронці Запорізької області задокументували 37 відповідних правопорушень. А сума збитків, завданих запоріжцям складає 1 738 000 гривень!
ТОП-3 найбільш поширених способи обману та принципи «роботи» Інтернет-шахраїв
Повномасштабна війна в Україні стала підґрунтям для масового поширення шахрайських схем. Аферисти регулярно ошуковують громадян користуючись їхнім вразливим емоційним станом. Кожного дня поліція Запорізької області отримує десятки звернень від жителів регіону, які втратили гроші внаслідок противоправних дій шахраїв.
Схема 1. Зловмисники, які дзвонять від імені представників банку використовують різні способи, аби отримати доступ до банківської картки. Аферисти просять надати номер картки пін-код, кодові слова, тризначний номер на звороті картки, термін дії або ввести пароль, який надійшов в smс-повідомленні.
У поліції зауважують, що справжні працівники банку ніколи не запитують таку інформацію. Ні в якому разі не повідомляйте невідомим особам номер і термін дії платіжної карти cvv та пін-коди.
Схема 2. Для ошукування довіри громадян шахраї часто використовують платформи онлайн оголошень. Мета зловмисників отримати від клієнта передплату або повну суму за товар, якого насправді не існує а потім перестати виходити на зв’язок та зникнути.
Обирайте післяоплату, коли у вас буде можливість перевірити товар. Також купуйте та сплачуйте за товар лише на надійних сайтах. Не переходьте за підозрілими посиланнями.
Схема 3. Друг просить гроші в борг. Шахраї зламують або купують вже зламані сторінки в соцмережах та месенджерах, після чого росилають повідомлення з проханням дати гроші в борг або здійснюють дзвінки.
Щоб запобігти зламу сторінок акаунтів в соцмережах створюють складні та унікальні паролі для кожного облікового запису. Налаштовуйте двохфакторну аутентифікацію. Якщо вам телефонують і представляються близькими або родичами, кажуть що потрапили в біду та просять негайно рахувати кошти, не поспішайте цього робити, покладіть слухавку та через деякий час зателефонуйте близькій особі.