Що робити, якщо навчальний заклад заміновано: алгоритм дій

Роз’яснення, як діяти за потреби евакуюватися, нещодавно опублікував освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

Те, як найліпше евакуюватися, описано в Правилах пожежної безпеки для навчальних закладів. Там передбачено, що:

у найкоротший строк необхідно визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони;не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;евакуацію людей треба починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих потрібно евакуювати насамперед;у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку потрібно виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі;ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування в небезпечній зоні дітей;виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі, де виникла пожежа;у разі гасіння треба намагатися насамперед забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;щоби запобігти поширенню вогню, диму, потрібно утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також – від розбивання скла.

Австралійський ресурсний центр прав дитини в посібнику “Стандартні процедури та правила безпеки для учнів та студентів” склав власний перелік правил, які будуть більш зрозумілими для дітей. Це чотири прості поради:

Не говори – щоби чути вчителяНе біжи – щоби не постраждатиНе штовхайся – щоби не постраждали іншіНе повертайся – щоби залишатися в безпеці

Учнів також просять дотримуватися всіх указівок педагогів, зокрема, на прохання дорослих про допомогу евакуюватися іншим дітям. Після прибуття до безпечної зони, не розходитися й залишатися разом із класом.

Правила евакуації для педагогів передбачають такі дії:

Евакуація здійснюється за звуковим сигналом, який у разі потреби активує адміністрація або особа, яка виявила пожежу.Нагадайте дітям про головну мету евакуації (їхня безпека) та правила евакуації: не говори, не біжи, не штовхайся, не повертайся.Закрийте двері та вікна.Візьміть із собою шкільний аварійний набір, сумку для швидкої допомоги*.Перевірте безпечність маршруту для евакуації.Під час евакуації радять об’єднувати два класи, й під час переміщення один учитель очолює колону, а інший завершує колону дітей двох класів.Допоможіть дітям з інвалідністю та маленьким дітям.Евакуація здійснюється до визначеного місця (місце для кожного класу визначається під час тренувальних навчань і не змінюється).Після прибуття на визначене місце перевірте наявність усіх дітей за списком.Залишайтеся зі своїм класом і просіть учнів бути разом, нікуди не розходитися.Якщо небезпечні умови зникли, проведіть зворотну евакуацію до класів, дотримуючись тих самих правил.

ДСНС також надала наступні поради у випадку телефонного тероризму, якщо повідомлення про замінування надійшло на телефон школи:

подзвоніть з іншого телефону (іншого мобільного чи від сусідів) оператору телефонного зв’язку (мобільного чи стаціонарного) і скажіть причину дзвінка, своє прізвище, адресу та номер свого телефону;намагайтеся затягнути розмову та записати її на диктофон чи дайте послухати свідкам (сусідам);одночасно, з розмовою і записом на диктофон, друга людина дзвонить з іншого телефону на вузол зв’язку, а потім у поліцію за телефоном 102 для термінового затримання того, хто телефонував;напишіть заяву начальнику відділення поліції, на території якого ви проживаєте, для прийняття необхідних заходів;поліція, за запитом на вузол зв’язку, отримає номер телефону, адресу, прізвище того, хто дзвонив, і буде вживати необхідних заходів.

Не варто до повідомлень про замінування ставитися легковажно. Навіть найменша ймовірність того, що на території освітнього закладу може бути вибухонебезпечний предмет, несе велику загрозу життю на здоров’ю учнів.

Те, як діяти, якщо хтось помітив підозрілий предмет, описано в пам’ятці ОБСЄ і ДСНС.

Насамперед вони рекомендують:

швидко відвести на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх людей; якщо підозрілий предмет залишила невідома особа, необхідно запам’ятати її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;позначити місцезнаходження предмета, за можливості огородити його та сфотографувати;негайно повідомити в оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета:У поліцію (102) – у разі виявлення підозрілого предмета,У ДСНС (101) – у разі виявлення боєприпасів.

Джерело: “Нова українська школа”

Новини і жваве обговорення коротких відео тут: https://www.youtube.com/user/ChannelTB5
Канал «Новини Запоріжжя» в Telegram: https://t.me/tv5zp
Яскравий та красивий акаунт в Instagram: https://www.instagram.com/tv5zp
Легкий доступ до новин та коментарів у Facebook: https://www.facebook.com/channeltv5/

Источник: https://tv5.zp.ua/news/povidomlennja-pro-zaminuvannja-shho-robiti-uchnjam-ta-vchiteljam/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=povidomlennja-pro-zaminuvannja-shho-robiti-uchnjam-ta-vchiteljam

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top