У Держпродспоживслужбі в Запорізькій області розповіли про звернення споживачів щодо невідповідності ціни товару, зазначеної на ціннику, ціні під час розрахунку на касі. Що робити в такому разі?
Фахівці зазначили, що в закладах торгівлі дійсно можуть виникати ситуації, коли споживачеві під час розрахунку на касі пропонують сплатити за товар більшу суму, ніж та, що зазначена на ціннику. Таку різницю нерідко пояснюють проведенням переоцінки товару або несвоєчасною заміною цінників.
У зв’язку з цим виникає питання: чи зобов’язаний споживач сплачувати вищу ціну та чи має він право відмовитися від покупки або придбати товар за ціною, зазначеною на ціннику?
Право споживача на достовірну інформацію
Відповідно до статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, у тому числі про її ціну. Така інформація повинна бути надана до моменту придбання товару.
Нечіткі умови — на користь споживача
У разі, якщо при розрахунку на касі споживачеві пропонують сплатити вищу ціну, ніж зазначено на ціннику, зокрема з посиланням на переоцінку товару, слід пам’ятати, що відповідно до частини восьмої статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» усі нечіткі або двозначні положення тлумачаться на користь споживача.
У такій ситуації споживач має право:
відмовитися від придбання товару;
вимагати продажу товару за ціною, зазначеною на ціннику.
Куди звертатися для врегулювання питання
Для врегулювання питання рекомендується звернутися до адміністрації магазину.
У разі відмови суб’єкта господарювання дотримуватися вимог законодавства споживач може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області або до суду. Для підтвердження факту порушення доцільно зафіксувати цінник (зробити фото) та зберегти розрахунковий документ (чек).
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання
Суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечувати своєчасне оновлення цінників та достовірність інформації про ціну товарів. Ненадання або надання недостовірної інформації про продукцію є порушенням вимог законодавства про захист прав споживачів.
Сообщение Що робити, якщо вартість товару на ціннику – одна, а на касі – інша появились сначала на Газета МИГ.