«Укрметалургпром» стурбований кризовою ситуацією в ГМК і закликає державу до підтримки галузі — заява

Відповідну заяву оприлюднено на сайті об’єднання «Укрметалургпром» у п’ятницю ввечері.

Так, за прогнозами ОП «Укрметалургпром», в грудні поточного року очікується виробництво чавуну на рівні 1,25 млн тонн, сталі — 1,2 млн тонн, прокату — 1,1 млн тонн, що є одним з найнижчих рівнів випуску металопродукції. При цьому наголошується, що протягом кількох останніх років українська металургія демонструє тенденцію до зниження виробництва сталі. Так, якщо в грудні 2016 року був виплавлено 2,053 млн тонн рідкої сталі, то в грудні 2017 року — вже 1,897 млн тонн, в грудні 2018 року — 1,845 млн тонн, а в грудні 2019 буде виплавлено не більше 1 млн тонн. Очікуване зниження обсягів виробництва в грудні 2019 р складе 37% проти обсягів виробництва в грудні 2018 року і 42% зниження проти обсягів виробництва в грудні 2016 р

Таким чином, 2019 рік українська металургійна галузь, за прогнозами, завершить наступним чином: виробництво чавуну — 20 млн тонн, сталі — 20,5 млн тонн, прокату — 18 млн тонн.

«Це найгірший показник за весь період існування незалежної України. Для порівняння, якщо в 2017 було виплавлено 21,3 млн тонн сталі, то в минулому році — 21,1 млн тонн», — констатує «Укрметалургпром».

У заяві пояснюється, що в результаті погіршення ситуації на глобальному ринку сталі, від якого залежить стабільність вітчизняного ГМК, що традиційно є металургійним нетто-експортером (близько 85% усієї виробленої металопродукції експортується), в IV кварталі 2019 року ціни на чавун, сталь і готовий прокат знизилися в середньому на 12%, а залізорудної сировини — на 25% стосовно цін попередніх кварталів поточного року. Негативні тенденції в галузі тільки посилюються. Цьому сприяє погіршення ситуації як на зовнішніх ринках, так і всередині країни.

Дохідна частина скорочується внаслідок зниження цін на світових сталевих ринках, а витратна збільшується через постійне і часто необґрунтоване підвищення вартості послуг, що надаються державними монополістами. Зокрема, в березні 2019 року «Укрзалізниця» вкотре підвищила тарифи на залізничні вантажоперевезення (+ 14,2%), проте за минулі 8 місяців проблеми із забезпеченням залізничних перевезень вантажів ГМК (більше 40% обсягів перевезень УЗ) не тільки не вирішилися, а ще й посилилися — через дефіцит тяги і введеної УЗ на його тлі дискримінаційної щодо більшості вантажовідправників ініціативи з перевезення вантажів з великою швидкістю за тарифом + 20% (хоча повинно бути + 100%), значно сповільнилася швидкість доставки вантажів ГМК, які перевозяться на загальних умовах. У підсумку на УЗ в листопаді 2019 понад 250 кинутих складів, ГЗК не виконують заплановані обсяги відвантаження, приріст залишків ЗРС на їх складах за серпень-листопад 2019 перевищив 1 млн тонн.

В об’єднанні також вказують на зростання тарифу на передачу е / е компанією НЕК «Укренерго» — при затвердженому на 2019 рік тарифі 5,93 коп. / КВт. год. з 1 вересня 2019 року тариф підвищено до 11,65 коп / кВт / год. (+ 96%). Окремої уваги заслуговує плановане НКРЕКП збільшення тарифів на транспортування природного газу магістральними і розподільними трубопроводами — в разі його прийняття збільшення витрат споживачів природного газу досягне 0,8 тис.грн. / тис. куб. м, що обійдеться українській металургії ще в 2 млрд грн / рік. Додаткові складнощі для українських експортерів створює ревальвація гривні — з початку 2019 року курс гривні зміцнився на 14% (з 27,9 до 24 грн ./$).

В «Укрметалургпромі» зазначають, що всі ці процеси носять безсистемний, хаотичний характер і стрімко знищують як конкурентоспроможність української металургії (на яку припадає близько 12% ВВП, 30% експорту, забезпечення роботою понад 0,5 млн громадян України), так і всю економіку України.

На додаток до цього в разі прийняття законопроекту №1210, який передбачає необґрунтоване багаторазове підвищення ренти на видобуток залізної руди, в умовах, що склалися, матиме катастрофічні наслідки, підкреслюють в об’єднанні. І нагадують, що вже сьогодні практично повністю зупинені Дніпровський метзавод, аглофабрика Південного ГЗК, призупинена частина виробничих потужностей Дніпровського меткомбінату, скорочено виробництво на «ArcelorMittal Кривий Ріг» і «Азовсталі». Більшість інших підприємств галузі також виявилися на грані зупинки.

ГМК України завершує 2019 рік у стані глибокої кризи, що вже наступного року може обернутися катастрофою для економічної стабільності і національної безпеки України — зокрема, у втраті робочих місць, зникненні джерел надходжень до бюджетів всіх рівнів, втрати довіри замовників і ринкових ніш, які негайно займуть зовнішні конкуренти, насамперед, російські металурги.

«Українська гірничо-металургійна галузь як ніколи потребує підтримки держави, в першу чергу в забезпеченні стабільного і сприятливого тарифного та податкового поля, надання якісного сервісу з боку державних транспортних компаній («Укрзалізниця», порти), створення умов для розширення інвестицій в реальний сектор і пов’язаного з цим процесом зростання металоспоживання, захисту інтересів українських експортерів на зовнішніх ринках», — резюмується в заяві «Укрметалургпрому».

Джерело

Источник: https://tv5.zp.ua/news/ukrmetalurgprom-sturbovanij-krizovoyu-situatsiyeyu-v-gmk-i-zaklikaye-derzhavu-do-pidtrimki-galuzi-zayava/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top