В умовах, коли державні монополії суттєво підвищують тарифи на енергію та перевезення, думати про майбутнє дуже важко, адже бізнес втрачає основні експортні ринки та перейшов у режим виживання.
Про це заявив голова офісу генерального директора групи «Метінвест» Олександр Водовіз, повідомляє РБК-Україна з посиланням на прес-службу компанії.
За словами Водовіза, Метінвест вже зіткнувся зі значним зростанням операційних витрат та зниженням конкурентоспроможності, що призвело до зупинення Інгулецького гірничо-збагачувального комбінату. Тож зараз стратегія групи полягає у збереженні колективу та підтримці поточних операцій. А додаткове зростання тарифів лише послабить позиції бізнесу.
«Сьогодні в нас зупинений ІнГЗК, це 4 тисячі людей без роботи, для яких ми намагаємося зробити все можливе — працевлаштувати на інших активах, допомогти. Дві причини зупинення активу — високі тарифи на електроенергію та на перевезення залізницею. Ми не дострілюємо по собівартості до наших якірних ринків. І зараз ми бачимо, що «Укрзалізниця» хоче знову підвищити тарифи на 37%. Пропонується майже чотирикратне підвищення тарифу на транспортування газу, а тариф на передачу електрики вже підвищили на 30%. В таких умовах думати про майбутній розвиток дуже важко. Ми увімкнули режим виживання і стараємось якось зберегти те, що маємо», — сказав він.
Голова офісу гендиректора «Метінвесту» додав, що регуляторні органи та державні компанії мають побудувати діалог із бізнесом щодо тарифної політики. Адже бізнес є основним споживачем послуг цих компаній, і їхні рішення впливатимуть на діяльність підприємств та показники української економіки.
«Так, «Укрзалізниця» має свої витрати, багато чого зробила, допомогла з евакуацією. Але треба також дивитися вперед. УЗ останні два роки прибуткова, а ми маємо збитки. В них за 2024 рік близько 6 мільярдів кешу, а в нас немає кешу. Вони не хочуть реструктуризувати свої зобов’язання, а приватному бізнесу треба це робити по бондах і т.д. І, головне, у нас зараз з державними монополістами немає дискусії — ні з НКРЕКП, ні з УЗ, от в чому біда», — зауважив він.
Раніше ОП Укрметалургпром (УМП) також закликало прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та міністра з відновлення Олексія Кулеби не підвищувати тариф на вантажні перевезення «Укрзалізниці»: там зауважили, що Міністерство розвитку громад та територій України проводить кулуарні обговорення з УЗ без участі бізнес спільноти, тим часом наслідки підвищення тарифів для економіки України будуть катастрофічні, і загрожують Україні зупинкою стратегічних підприємств та суттєвим скороченням валютної виручки.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.