Як розвиватиметься «Місто для людей» у Запоріжжі: виклики минулого року, співпраця з ОСББ та плани на майбутнє 

Весь 2020 був переповнений незвичними подіями для всіх, сфера ЖКГ не стала виключенням. Яким цей період був для однієї з найбільших керуючих компаній в Запоріжжі, і чого очікувати користувачам їхніх послуг, розповідає генеральний директор «Місто для людей» в Запоріжжі Богдан Лозниця.

За інформацією з вашого офіційного веб-сайту та з попередніх інтерв’ю ваших колег відомо, що “Місто для людей” працює у багатьох українських містах. Чим відрізняється наше місто, і чи відрізняються послуги тут?

Дійсно, “Місто для людей” як найбільша керуюча компанія України представлена в багатьох містах: у Києві, Миколаєві, Одесі, Кременчуці, Енергодарі, Дніпрорудному, Маріуполі, Рівному, Луцькуі і, нарешті, в Запоріжжі. Кожне місто має свої особливості, але, на мою думку, потреби в послугах залежать не скільки від міста, скільки від потреб кожного окремого багатоквартирного будинку. В Запоріжжі компанія обслуговує більше 850 будинків, середній вік яких 50-60 років. Відповідно, внутрішньобудинкові комунікації доволі зношені та постійно потребують ремонтних робіт. Переважна кількість будинків обслуговується за типовим договором, який був укладений ще в 2017 році за результатом конкурсу на обрання управителя для тих будинків, чиї мешканці не визначилися з формою управління. Але є тенденція на укладання індивідуальних або, як їх ще називають, прямих договорів. Вже понад 200 будинків обрали саме такий тип договору і динаміка укладання щомісячно збільшується. Такий тип договору якнайкраще відповідає запиту мешканців та стану будинку. Люди мають можливість обирати саме ті послуги, яких потребують, а також відобразити перелік робіт і ‘карту виконання’ в додатку до договору. Через певний час у мешканців з’являється можливість пересвідчитись у дотриманні обіцянок керуючої компанії і планувати наступні кроки. Укласти індивідуальний договір можна одним із зручних способів: звернутись до хауз менеджера, в центр обслуговування клієнтів або просто зателефонувати та залишити заявку в колл-центрі.

З якими викликами зустрілась компанія в 2020 році?

Першим викликом став весняний карантин. Житлово-комунальні послуги завжди мають велике значення в якості життя взагалі. А в умовах, коли більшість мешканців вимушена знаходитись цілий день вдома, навантаження на внутрішньобудинкові мережі суттєво збільшується. Побільшало роботи і для аварійної служби, яка цілодобово виїжджала на виклики мешканців щодо поривів, засмічень мереж, та інших поломок.

Працівник цілодобової аварійної служби “Місто для людей”Працівник цілодобової аварійної служби “Місто для людей”

Наших клієнтів дуже турбувала дезінфекція. Під час весняного локдауну наша компанія однією з перших в Україні розпочала дезінфікувати житловий фонд. Перша реакція людей була: “Ми не будемо сплачувати додаткові гроші”. Але дезінфекція не входила до тарифу, ми виконували її в якості соціального навантаження, люди отримували цю послугу безкоштовно. Одразу ж після оголошення карантину у березні ми закупили засіб “Санідез”. Він не мав їдкого запаху хлору, не залишав розводи і плями на поверхнях, як деякі інші більш агресивні засоби. Як не дивно, на це також скаржились — мешканці хвилювались, чи дійсно обробили вхідну групу, бо ж запах хлорки не стоїть в під’їзді. Тому роз’яснювали мешканцям, як цей засіб розводиться, в якій концентрації, як використовується. Основна увага приділялася обробці вхідних груп будинків, поручнів, ліфтів — все чого торкаються всі мешканці будинку, на якому б поверху вони не жили.

Обробка вхідної групи під’їзду, що виконується мобільною бригадоюОбробка вхідної групи під’їзду, що виконується мобільною бригадою

Черговим випробування для компанії стало різке падіння платежів. Люди були в паніці і не знали, що буде завтра. Тому рівень платежів різко впав до 74%. Я впевнений, що з цим довелось зіштовхнутися багатьом компаніям в сфері ЖКГ. Це, а також карантинні обмеження призупинили ремонтні роботи. Але ситуація як з платежами, так і з ремонтами швидко стабілізувалась. Наприклад, навесні ми втратили фактично два місяці в сезоні ремонту покрівель. Але надолужили і до кінця сезону відемонтували навіть більше, ніж розраховували встигнути — близько 20 тисяч кв.м. покрівель.

Ремонт рулонної покрівліРемонт рулонної покрівлі

Наші фахівці провели герметизацію швів — понад 8,6 тис м.п. Замінили водостічних труб більше 1 тис. м.п. Здійснили близько 250 квадратних метрів скління. В рамках підготовки житлового фонду до опалювального сезону цього року ми провели заміну понад 6,7 тис. погонних метрів інженерних мереж. Замінили більше 3 тис. од. запірної арматури. Оновили більше 500 м.п. теплоізоляції.

Також в рамках поточних ремонтів наші фахівці замінили більше 2 тис. м.п. каналізації. Оновили близько 5,5 тис. м.п. електричних мереж. Відремонтовано три десятки під’їздів та півтора десятка вхідних груп.

Ремонт під’їзду в будинку №175 по пр.СоборномуРемонт під’їзду в будинку №175 по пр.Соборному
Ремонт під’їзду в будинку №175 по пр.СоборномуРемонт під’їзду в будинку №175 по пр.Соборному
В Запоріжжі все частіше створюються ОСББ. Як така конкуренція впливає на керуючу компанію?

Думка, що ОСББ — це конкуренти для керуючих компаній доволі розповсюджена, але вона хибна. Насправді, створення ОСББ є закономірним розвитком ринку житлово-комунальних послуг. Мешканці стають більш свідомими та відповідальними до свого майна, зацікавлені в його збереженні та модернізації. Тому ми не розглядаємо ОСББ як конкурентів. Для нас це потенційні клієнти та партнери. І ми плануємо активно співпрацювати з ними.

Але минулого року періодично з’являлась інформація, що ви нібито не віддаєте технічну документацію на будинки, що йдуть в ОСББ. Як це пояснити?

Немає жодних протиріч. Розвиток ОСББ, це позитивний процес. Однак все має відбуватись згідно з вимогами чинного законодавства. Перш ніж передати технічну документацію, ми маємо отримати повний пакет документів. Ці норми законодавства захищають права мешканців від проявів шахрайства, тому що до нас постійно звертаються мешканці які повідомляють про грубі порушення у процесі створення ОСББ: людей вводять в оману щодо предмету голосувань, голосують не власники помешкань або взагалі підписуються невстановлені особи під виглядом власників. Якщо керуючій компанії відмовляються надати, наприклад, протокол зборів співвласників, як ми можемо бути впевнені, що врахована думка більшості співвласників, що збори взагалі відбулися, як того вимагає закон?

Діалог між прибічниками та противниками ОСББ в одному з будинків містаДіалог між прибічниками та противниками ОСББ в одному з будинків міста

Тож абсолютна більшість будинків, де створили ОСББ, які передали повний пакет документів, складених з дотриманням вимог законодавства, отримали технічну документацію.

Як може відбуватись співпраця керуючої компанії та ОСББ?

Співпраця ОСББ та керуючої компанії – наступний еволюційний крок в розвитку надання житлово комунальних послуг. Співпраця можлива на основі все того ж індивідуального договору обслуговування. Мешканці визначаються з переліком послуг, які хотіли би отримувати, а уповноважена особа, голова ОСББ укладає договір з компанією на надання цих послуг. В такому випадку у нас більше можливостей для інвестування коштів в ремонти на таких будинках, ми можемо виконувати більші об’єми ремонтів. Але все залежить виключно від побажань співвласників.

Довідкова інформація:

Залишити заявку можна за номером гарячої лінії “Місто для людей” 0674001008
Звернутись за допомогою форми зворотного зв’язку на сайті mdl.com.ua
Источник: https://zp.vgorode.ua/news/obschestvo/a1152023-jak-rozvivatimetsja-misto-dlja-ljudej-u-zaporizhzhi-vikliki-minuloho-roku-spivpratsja-z-osbb-ta-plani-na-majbutnje

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

Добавить комментарий

scroll to top