У Запоріжжі є унікальний приватний дитячий садок – це Happy Children, що працює за методикою Монтессорі. Ця методика надає дітям можливість не тільки розвиватися в гармонійному і безпечному середовищі, але і відчувати себе повноцінною особистістю. Ми поговорили з власницею та ідейною натхненницею «Happy Children» – Іриною Носік, щоб дізнатися, які принципи лежать в основі роботи дитячого садка, як методика Монтессорі допомагає дітям розкривати свій потенціал, і чому батькам варто звернути увагу на її заклад.

— Ірино, розкажіть, як з’явилася ідея відкрити дитячий садок «Happy Children», як Ви до цього прийшли?
Ідея народилася, як і все в житті — з особистого досвіду і бажання кращого для своїх дітей. У мене їх троє, і коли мій старший син пішов у приватний садок, я зрозуміла одне: в наших закладах дошкільної освіти чогось не вистачає. Все здавалося б за звичним для всіх планом, але він точно не приводить до тих результатів, яких я хотіла б для своїх дітей. Я побачила освіту, яка формує покоління, що не має навичок критичного мислення і навіть банальної побутової самостійності.
Так я дізналася про методику Монтессорі. Почала вивчати особливості сучасної педагогіки дітей, дивитися семінари і їздити на конференції та навчання в Європу. Там я вже не теоретично, а на практиці побачила, як це може працювати по-справжньому: коли діти не сидять «спокійно, ручки на колінах», а з цікавістю досліджують, розкривають свої сильні сторони і розвивають творчий потенціал, вчаться мислити широко і вільно, а не шаблонно, і як із захопленням, і головне, бажанням, пізнають нове. Але найголовніше те, що їм не заважають, а допомагають і направляють, поважають і правильно мотивують, в цьому колосальна різниця в педагогічному підході.
Так, отримавши освіту, я привезла до Запоріжжя програми, напрацювання відомих педагогів і адаптувала під наші реалії — і в 2013 році народився «Happy Children». Хотілося зробити садок, в який діти будуть ходити з радістю, а не з «ну мааам, ну не хочу», а на виході мати міцну базу.

— Ірино, тобто Ви не просто власник садка, Ви самі володієте всіма знаннями? Це захоплює.
Так, звичайно, інакше вважаю і бути не може. Я повністю залучена в усі процеси. У нас в інстаграмі можна детальніше дізнатися і подивитися всі мої дипломи про освіту і як проходять процеси в садочку, як займаються з дітками. Ми активно ведемо соціальні мережі.
– Виходить, метод Монтессорі сильно відрізняється від звичайних, звичних нам підходів у дитячих садках, в яких ми всі свого часу були)
А в чому все-таки принципова різниця, які тонкощі?

Тетяно, це зовсім два різних всесвіти, як Ви правильно зрозуміли. У звичайному садку — все за розкладом: о 9 малюємо сонечко, о 10 танцюємо, об 11 ліпимо зайця — і не просто так, на все є шаблон і зайця, і сонечка. Я трохи перебільшую, звичайно. Але в цілому ситуація така. Все за однією програмою, не зміг або зробив не так, як всі? Потрібно, щоб робив як всі і тоді, коли всі. Але ми ж всі бачимо по своїх дітках, що часто навіть вікові шаблони, скільки і що повинна дитина – не працюють. Кожен розвивається у своєму темпі і це не патологія або відхилення.
Монтессорі ж — це про те, що кожна дитина — як окрема планета. У кожного своє бачення зайця, своя швидкість розвитку і тип мислення. Хтось у 3 роки вже складає пазли на 300 деталей, а хтось у цьому ж віці освоює, як правильно застебнути блискавку на куртці. І тут важливо розуміти, що всі молодці!
Вихователь тут не «командир загону», а такий добрий і мудрий навігатор. Він поруч, він бачить, підказує, але не заважає дитині бути собою, розвиватися у власному темпі, бути унікальною особистістю.
Наприклад, у нас в групі був хлопчик, який днями перекладав квасолю ложкою. Мама переживала: «Може, він відстає?» А ми знали: у нього зараз йде активний розвиток моторики, і йому це потрібно. Через місяць він уже сам зав’язував шнурки і мив посуд за собою — я не жартую!
Ось тому Монтессорі — це не просто «про розвиток», це про повагу до дитини і про довіру до її внутрішнього ритму. Її мозок і тіло краще знають, якими шляхами досягти мети в розвитку. Дорослому важливо тут не заважати, не намагатися виставляти рамки або лікувати «відхилення від норми», а створити правильну атмосферу, з підтримкою і м’яко скерувати. Але не туди, куди ми вважаємо правильним, а куди потрібно конкретній дитині. Саме так діти ростуть впевненими в собі, вільними і самостійними.
— Ірино, згодна на всі 100%. Ми, дорослі, орієнтуємося на себе і свої шаблони сприйняття, вбиті, до речі, нам з дитинства. А нашим дітям адже дійсно потрібен інший підхід, і ми в змозі його дати. Я по собі і по своєму дитинству розумію, що як це «за класикою» і бачу по старшій дитині – це дійсно працює зовсім не так, як хотілося б.
А розкажіть, будь ласка, як проходить день дітей у «Happy Children»?

День у нас починається о 8 ранку. Хтось прибігає бадьорий, хтось ще з напівсонним поглядом, але всі вже знають — насамперед переодягаємося і акуратно складаємо речі в шафки.
Потім діти самі обирають, на якому «черговому» будуть: хтось хоче допомагати на кухні, хтось підлогу помити, хтось — квіти полити. Це розвиває почуття відповідальності і впевненості — ну і правда, приємно ж відчувати себе потрібним з самого ранку.
Потім у нас зарядка — весела, з музикою, іноді навіть з танцями. Головне — розбудити тіло і мозок, а далі вже все буде легше.
Потім сніданок. Діти самі накладають собі їжу, після — прибирають зі столу, миють за собою посуд.
– З 2-х років самі миють посуд і прибирають зі столу? Звучить як фантастика. У мене старша дитина — підліток, ми досі не навчилися (сміюся).

Так, з двох років миють посуд, і роблять це з гордістю! Тому що тут ніхто не робить все за них — у них є своя зона відповідальності, і це для них у задоволення. Так, як вміють, так і роблять. Адже навички не народжуються відразу, правда? Але ніколи і не народяться, якщо все робити за дитину по принципу: «Я краще зроблю швидше сама, ніж переробляти потім за нього/неї». Адже погодьтеся, більшість з нас, мам, так і думають.
Потім починаються заняття. Зазвичай 3–4 заняття на день: математика, сенсорика, творчість, розвиток мовлення, побутові навички. Все залежить від віку групи. Після — прогулянка. А якщо пощастило з погодою — то гуляємо двічі на день. Ми дуже за свіже повітря і активність.
Далі — обід. Хто втомився — може піти відпочити. Хто ще сповнений сил — залишається на додаткові заняття. Спати ми нікого не змушуємо, чи потрібен дитині сон в обід, завжди обговорюється з батьками.
В кінці дня — перекус, прибирання класу (так-так, знову самі — Ірина сміється, дивлячись на мою реакцію), збори і довгоочікувана зустріч з батьками.
І знаєте, діти дійсно пишаються тим, що все зробили самі: «Мамо, дивись, я сам посуд помив!».
— Ви дорослих берете? Здається, я теж хочу до вас у садок (посиіхаюся). Ірино, а чи є в «Happy Children» якісь додаткові заняття: англійська, танці, малювання…?

У нас мета — щоб дитина могла спробувати себе в різному. Тому в Happy Children є: англійська мова (в ігровій формі, без «повтори за мною сто разів»), хореографія, каліграфія (так, красиві літери — це чудово!), пісочна анімація, малювання, театр, акторська майстерність, йога і вправи на координацію.
Важливо, що все проходить без тиску. Ми не порівнюємо дітей і не змушуємо їх робити те, до чого вони не готові. Головне — інтерес і радість від процесу.
– У вас дійсно дуже багато факультативів, батькам, напевно, дуже важко підлаштовуватися під всі ці заняття і розклад?

Для батьків у нас гнучкі формати: можна приводити дитину на повний день, на півдня. Є вечірня група. Це той випадок, коли затримали на роботі і дитину нікому забрати в потрібний час. Навіть є група вихідного дня — щоб батьки могли сходити в кіно або просто відпочити в суботу.
Факультативи можна відвідувати незалежно від того, чи відвідуєте ви садок на повний/неповний день чи ні.
Ще у нас є програма підготовки до школи Preschool — для дітей 4–6 років. І що найзручніше: є і онлайн, і офлайн формати. Немає часу водити дитину в садок на заняття? Без проблем, ми навчимо ії всьому, поки вона вдома, онлайн.
— Preschool — це чудово! Мені здається, це актуально для кожної дитини перед 1 класом. І як же полегшує життя батькам і діткам вже в школі. А чи можуть батьки звертатися до вас за консультацією щодо виховання дітей?

Звичайно! Ми за те, щоб батьки теж почувалися впевненими і спокійними.
Проводимо консультації: як вдома організувати розвиваюче середовище, як підтримати дитину, які методи краще підійдуть саме вашому малюку.
Також говоримо про розвиток емоційного інтелекту, комунікації з іншими дітьми. Адже хто, як не батьки — головні партнери в цьому процесі? Усі консультації можна організувати як онлайн, так і офлайн. Ми іноді навіть виїжджаємо до сім’ї додому, щоб, наприклад, допомогти їм організувати монтессорі-середовище для дитини вдома.
Ще батькам дуже подобається формат «Мама + Я». На таких заняттях ви перебуваєте разом з дитиною під керівництвом педагога. Це хороший варіант адаптації до садочка, а також допомагає налагодити особливий зв’язок з вашою дитиною, краще її зрозуміти.
— Розкажіть про вашу команду. Я вже чула, що тут теж підхід у вас особливий. Хто у вас працює?
Так, все так. Ми не просто «вихователі» — у нас команда педагогів, для яких дитячий садок — це не тільки робота, це улюблене діло всього життя.
Наші фахівці навчалися в Німеччині, Австрії, Іспанії, Польщі, Швейцарії, США. У всіх є дипломи, сертифікати — все офіційно.
Ми працюємо за міжнародними стандартами Монтессорі (AMI) і постійно навчаємося: семінари, тренінги, поїздки до європейських шкіл.
Є момент, який завжди всіх дивує — ми не беремо на роботу педагогів з досвідом роботи в державних дитячих садках. Так, ось такий принцип.
– А чому? Тут криється якась особливість у викладанні, вихованні?
Все вірно. Найчастіше це люди з глибоко вкоріненими шаблонами виховання, яким важко адаптуватися до філософії Монтессорі і відмовлятися від авторитарних підходів у роботі з дітьми. На жаль, відсутня гнучкість мислення.
Ми ж захоплені тим, що робимо. Наша команда активна, амбітна, креативна, молода. Ми для дітей партнери, а не керівники або наглядачі. Ми любимо дітей, поважаємо їх і щодня надихаємося тим, як вони ростуть і розкриваються в правильному середовищі.
— «Наглядачі» — як точно Ви підмітили.
Оскільки Ви свого часу самі зіткнулися з проблемою вибору садка, що б Ви зараз порадили батькам, у яких та сама дилема: в який садок віддати дитину? Я вже визначилася, де буде моя молодша дитина)
Дякую за довіру (посміхається)
Це дійсно важливе питання. Зараз багато садочків пишуть «у нас Монтессорі», а насправді — максимум пара дерев’яних іграшок і напис на стіні. Тож перше, що я раджу батькам — розібратися, що таке справжня Монтессорі-методика. Прочитати, запитати, подивитися, як все організовано на практиці. Одним словом — заглибитися.
І, звичайно, дізнайтеся, хто з дітьми працює. Тому що красиві слова — це одне, а досвід і підхід педагогів — зовсім інше. У хороших вихователів очі горять, вони бачать в кожній дитині особистість, а не просто «вихованця групи №3».
І дуже рекомендую — приходьте і дивіться все своїми очима. У нас в «Happy Children» можна записатися на безкоштовний гостьовий візит: ви просто приходите, гуляєте, спостерігаєте, спілкуєтеся. Все відкрито, чесно і по-справжньому. Ви відразу відчуєте, чи це ваш формат, і чи буде комфортно вашій дитині.
— Зараз батьків як ніколи хвилюють питання безпеки дитини в садку, зі зрозумілих всім причин: укриття, відеоспостереження, охорона. Як у вас з цим в «Happy Children»?
Ми робимо все, щоб душа батьків за дитину була спокійною, а діти перебували в безпеці. Це понад усе.
По-перше, ми садок закритого типу — ніхто сторонній «з вулиці» просто так не зайде. Камери є, але запис доступний тільки адміністрації, а якщо потрібно — батькам теж показуємо і робимо звіти, як пройшов день і чим займалася дитина. Ми цінуємо конфіденційність кожного.
Є сертифіковане укриття, якщо раптом тривога — все продумано, без паніки, діти чітко знають, що робити, і почуваються в безпеці. А спальня вже в укритті — нікуди не потрібно переносити дітей під час сну.
— Я вже люблю «Happy Children» — це виглядає як мрія, яку можна легко реалізувати для своєї дитини.
Ірино, у кожної мами є ще такий біль: тільки дитина пішла в садок, так і захворіла. Застосовуєте якісь заходи, щоб мінімізувати захворюваність дітей?
Так, звичайно, у нас з чистотою суворо: щодня вологе прибирання, сертифікована німецька хімія, кварцування, провітрювання. Також у нашому садочку прийнято просте і дружнє для всіх правило: якщо дитина захворіла – вона просто залишається вдома до повного одужання. Це правило – прояв поваги і турботи один про одного.
— Ви говорили, що англійську в вашому садку вивчають в ігровій формі, без «зубріння»? Розкажіть, як це відбувається?
У нас в садку все двома мовами — з дітьми весь день працює англомовний викладач: ігри, творчість, заняття або навіть прогулянка на вулиці — всюди діти чують англійську мову. Це не «раз на тиждень пісеньку заспівали», а повноцінне двомовне середовище. Діти реально починають розуміти і говорити без напруги — просто граючись. Звичайно, англійську ще можна відвідувати як додатковий факультатив для більш комплексного вивчення мови з самого раннього віку.
— Розкажіть же нам, як записатися до вашого садочка і що для цього потрібно?
А наші документи я готова прямо зараз Вам надати і записатися) Мені, як мамі, дуже імпонує такий підхід, це буквально те, що потрібно.
У нас два філіала в Запоріжжі — один в центрі (вул. Жаботинського, 31), другий — на Правому березі (вул. Сергія Синенка, 21).
Щоб забронювати місце, просто зателефонуйте нам: +380992482010 або напишіть в директ в Instagram: happy.children.zp — ми завжди на зв’язку.
З документів потрібно зовсім небагато: свідоцтво про народження дитини, паспорт одного з батьків, медична довідка про те, що дитина здорова і може відвідувати садок.
І, будь ласка, обов’язково повідомте, якщо у дитини є особливості — алергія, дієта, особливі потреби. Ми обов’язково це врахуємо.
І так, у нас зараз класна новина. До 1 червня, до звичного всім Дня захисту дітей, ми робимо знижку -25% на літні місяці — повний день в садку обійдеться в 9000 грн.
Тож, якщо хочете, щоб ваша дитина провела літо яскраво, з користю, в колі турботливих педагогів і щасливих друзів — встигніть забронювати місце!
Як виховати щасливих дітей за системою Монтессорі – інтерв’ю з засновником дитячого садка «Happy Children» в Запоріжжі
— Ірино, розкажіть, як з’явилася ідея відкрити дитячий садок «Happy Children», як Ви до цього прийшли?
Ідея народилася, як і все в житті — з особистого досвіду і бажання кращого для своїх дітей. У мене їх троє, і коли мій старший син пішов у приватний садок, я зрозуміла одне: в наших закладах дошкільної освіти чогось не вистачає. Все здавалося б за звичним для всіх планом, але він точно не приводить до тих результатів, яких я хотіла б для своїх дітей. Я побачила освіту, яка формує покоління, що не має навичок критичного мислення і навіть банальної побутової самостійності.
Так я дізналася про методику Монтессорі. Почала вивчати особливості сучасної педагогіки дітей, дивитися семінари і їздити на конференції та навчання в Європу. Там я вже не теоретично, а на практиці побачила, як це може працювати по-справжньому: коли діти не сидять «спокійно, ручки на колінах», а з цікавістю досліджують, розкривають свої сильні сторони і розвивають творчий потенціал, вчаться мислити широко і вільно, а не шаблонно, і як із захопленням, і головне, бажанням, пізнають нове. Але найголовніше те, що їм не заважають, а допомагають і направляють, поважають і правильно мотивують, в цьому колосальна різниця в педагогічному підході.
Так, отримавши освіту, я привезла до Запоріжжя програми, напрацювання відомих педагогів і адаптувала під наші реалії — і в 2013 році народився «Happy Children». Хотілося зробити садок, в який діти будуть ходити з радістю, а не з «ну мааам, ну не хочу», а на виході мати міцну базу.
— Ірино, тобто Ви не просто власник садка, Ви самі володієте всіма знаннями? Це захоплює.
Так, звичайно, інакше вважаю і бути не може. Я повністю залучена в усі процеси. У нас в інстаграмі можна детальніше дізнатися і подивитися всі мої дипломи про освіту і як проходять процеси в садочку, як займаються з дітками. Ми активно ведемо соціальні мережі.
– Виходить, метод Монтессорі сильно відрізняється від звичайних, звичних нам підходів у дитячих садках, в яких ми всі свого часу були)
А в чому все-таки принципова різниця, які тонкощі?
Тетяно, це зовсім два різних всесвіти, як Ви правильно зрозуміли. У звичайному садку — все за розкладом: о 9 малюємо сонечко, о 10 танцюємо, об 11 ліпимо зайця — і не просто так, на все є шаблон і зайця, і сонечка. Я трохи перебільшую, звичайно. Але в цілому ситуація така. Все за однією програмою, не зміг або зробив не так, як всі? Потрібно, щоб робив як всі і тоді, коли всі. Але ми ж всі бачимо по своїх дітках, що часто навіть вікові шаблони, скільки і що повинна дитина – не працюють. Кожен розвивається у своєму темпі і це не патологія або відхилення.
Монтессорі ж — це про те, що кожна дитина — як окрема планета. У кожного своє бачення зайця, своя швидкість розвитку і тип мислення. Хтось у 3 роки вже складає пазли на 300 деталей, а хтось у цьому ж віці освоює, як правильно застебнути блискавку на куртці. І тут важливо розуміти, що всі молодці!
Вихователь тут не «командир загону», а такий добрий і мудрий навігатор. Він поруч, він бачить, підказує, але не заважає дитині бути собою, розвиватися у власному темпі, бути унікальною особистістю.
Наприклад, у нас в групі був хлопчик, який днями перекладав квасолю ложкою. Мама переживала: «Може, він відстає?» А ми знали: у нього зараз йде активний розвиток моторики, і йому це потрібно. Через місяць він уже сам зав’язував шнурки і мив посуд за собою — я не жартую!
Ось тому Монтессорі — це не просто «про розвиток», це про повагу до дитини і про довіру до її внутрішнього ритму. Її мозок і тіло краще знають, якими шляхами досягти мети в розвитку. Дорослому важливо тут не заважати, не намагатися виставляти рамки або лікувати «відхилення від норми», а створити правильну атмосферу, з підтримкою і м’яко скерувати. Але не туди, куди ми вважаємо правильним, а куди потрібно конкретній дитині. Саме так діти ростуть впевненими в собі, вільними і самостійними.
— Ірино, згодна на всі 100%. Ми, дорослі, орієнтуємося на себе і свої шаблони сприйняття, вбиті, до речі, нам з дитинства. А нашим дітям адже дійсно потрібен інший підхід, і ми в змозі його дати. Я по собі і по своєму дитинству розумію, що як це «за класикою» і бачу по старшій дитині – це дійсно працює зовсім не так, як хотілося б.
А розкажіть, будь ласка, як проходить день дітей у «Happy Children»?
День у нас починається о 8 ранку. Хтось прибігає бадьорий, хтось ще з напівсонним поглядом, але всі вже знають — насамперед переодягаємося і акуратно складаємо речі в шафки.
Потім діти самі обирають, на якому «черговому» будуть: хтось хоче допомагати на кухні, хтось підлогу помити, хтось — квіти полити. Це розвиває почуття відповідальності і впевненості — ну і правда, приємно ж відчувати себе потрібним з самого ранку.
Потім у нас зарядка — весела, з музикою, іноді навіть з танцями. Головне — розбудити тіло і мозок, а далі вже все буде легше.
Потім сніданок. Діти самі накладають собі їжу, після — прибирають зі столу, миють за собою посуд.
– З 2-х років самі миють посуд і прибирають зі столу? Звучить як фантастика. У мене старша дитина — підліток, ми досі не навчилися (сміюся).
Так, з двох років миють посуд, і роблять це з гордістю! Тому що тут ніхто не робить все за них — у них є своя зона відповідальності, і це для них у задоволення. Так, як вміють, так і роблять. Адже навички не народжуються відразу, правда? Але ніколи і не народяться, якщо все робити за дитину по принципу: «Я краще зроблю швидше сама, ніж переробляти потім за нього/неї». Адже погодьтеся, більшість з нас, мам, так і думають.
Потім починаються заняття. Зазвичай 3–4 заняття на день: математика, сенсорика, творчість, розвиток мовлення, побутові навички. Все залежить від віку групи. Після — прогулянка. А якщо пощастило з погодою — то гуляємо двічі на день. Ми дуже за свіже повітря і активність.
Далі — обід. Хто втомився — може піти відпочити. Хто ще сповнений сил — залишається на додаткові заняття. Спати ми нікого не змушуємо, чи потрібен дитині сон в обід, завжди обговорюється з батьками.
В кінці дня — перекус, прибирання класу (так-так, знову самі — Ірина сміється, дивлячись на мою реакцію), збори і довгоочікувана зустріч з батьками.
І знаєте, діти дійсно пишаються тим, що все зробили самі: «Мамо, дивись, я сам посуд помив!».
— Ви дорослих берете? Здається, я теж хочу до вас у садок (посиіхаюся). Ірино, а чи є в «Happy Children» якісь додаткові заняття: англійська, танці, малювання…?
У нас мета — щоб дитина могла спробувати себе в різному. Тому в Happy Children є: англійська мова (в ігровій формі, без «повтори за мною сто разів»), хореографія, каліграфія (так, красиві літери — це чудово!), пісочна анімація, малювання, театр, акторська майстерність, йога і вправи на координацію.
Важливо, що все проходить без тиску. Ми не порівнюємо дітей і не змушуємо їх робити те, до чого вони не готові. Головне — інтерес і радість від процесу.
– У вас дійсно дуже багато факультативів, батькам, напевно, дуже важко підлаштовуватися під всі ці заняття і розклад?
Для батьків у нас гнучкі формати: можна приводити дитину на повний день, на півдня. Є вечірня група. Це той випадок, коли затримали на роботі і дитину нікому забрати в потрібний час. Навіть є група вихідного дня — щоб батьки могли сходити в кіно або просто відпочити в суботу.
Факультативи можна відвідувати незалежно від того, чи відвідуєте ви садок на повний/неповний день чи ні.
Ще у нас є програма підготовки до школи Preschool — для дітей 4–6 років. І що найзручніше: є і онлайн, і офлайн формати. Немає часу водити дитину в садок на заняття? Без проблем, ми навчимо ії всьому, поки вона вдома, онлайн.
— Preschool — це чудово! Мені здається, це актуально для кожної дитини перед 1 класом. І як же полегшує життя батькам і діткам вже в школі. А чи можуть батьки звертатися до вас за консультацією щодо виховання дітей?
Звичайно! Ми за те, щоб батьки теж почувалися впевненими і спокійними.
Проводимо консультації: як вдома організувати розвиваюче середовище, як підтримати дитину, які методи краще підійдуть саме вашому малюку.
Також говоримо про розвиток емоційного інтелекту, комунікації з іншими дітьми. Адже хто, як не батьки — головні партнери в цьому процесі? Усі консультації можна організувати як онлайн, так і офлайн. Ми іноді навіть виїжджаємо до сім’ї додому, щоб, наприклад, допомогти їм організувати монтессорі-середовище для дитини вдома.
Ще батькам дуже подобається формат «Мама + Я». На таких заняттях ви перебуваєте разом з дитиною під керівництвом педагога. Це хороший варіант адаптації до садочка, а також допомагає налагодити особливий зв’язок з вашою дитиною, краще її зрозуміти.
— Розкажіть про вашу команду. Я вже чула, що тут теж підхід у вас особливий. Хто у вас працює?
Так, все так. Ми не просто «вихователі» — у нас команда педагогів, для яких дитячий садок — це не тільки робота, це улюблене діло всього життя.
Наші фахівці навчалися в Німеччині, Австрії, Іспанії, Польщі, Швейцарії, США. У всіх є дипломи, сертифікати — все офіційно.
Ми працюємо за міжнародними стандартами Монтессорі (AMI) і постійно навчаємося: семінари, тренінги, поїздки до європейських шкіл.
Є момент, який завжди всіх дивує — ми не беремо на роботу педагогів з досвідом роботи в державних дитячих садках. Так, ось такий принцип.
– А чому? Тут криється якась особливість у викладанні, вихованні?
Все вірно. Найчастіше це люди з глибоко вкоріненими шаблонами виховання, яким важко адаптуватися до філософії Монтессорі і відмовлятися від авторитарних підходів у роботі з дітьми. На жаль, відсутня гнучкість мислення.
Ми ж захоплені тим, що робимо. Наша команда активна, амбітна, креативна, молода. Ми для дітей партнери, а не керівники або наглядачі. Ми любимо дітей, поважаємо їх і щодня надихаємося тим, як вони ростуть і розкриваються в правильному середовищі.
— «Наглядачі» — як точно Ви підмітили.
Оскільки Ви свого часу самі зіткнулися з проблемою вибору садка, що б Ви зараз порадили батькам, у яких та сама дилема: в який садок віддати дитину? Я вже визначилася, де буде моя молодша дитина)
Дякую за довіру (посміхається)
Це дійсно важливе питання. Зараз багато садочків пишуть «у нас Монтессорі», а насправді — максимум пара дерев’яних іграшок і напис на стіні. Тож перше, що я раджу батькам — розібратися, що таке справжня Монтессорі-методика. Прочитати, запитати, подивитися, як все організовано на практиці. Одним словом — заглибитися.
І, звичайно, дізнайтеся, хто з дітьми працює. Тому що красиві слова — це одне, а досвід і підхід педагогів — зовсім інше. У хороших вихователів очі горять, вони бачать в кожній дитині особистість, а не просто «вихованця групи №3».
І дуже рекомендую — приходьте і дивіться все своїми очима. У нас в «Happy Children» можна записатися на безкоштовний гостьовий візит: ви просто приходите, гуляєте, спостерігаєте, спілкуєтеся. Все відкрито, чесно і по-справжньому. Ви відразу відчуєте, чи це ваш формат, і чи буде комфортно вашій дитині.
— Зараз батьків як ніколи хвилюють питання безпеки дитини в садку, зі зрозумілих всім причин: укриття, відеоспостереження, охорона. Як у вас з цим в «Happy Children»?
Ми робимо все, щоб душа батьків за дитину була спокійною, а діти перебували в безпеці. Це понад усе.
По-перше, ми садок закритого типу — ніхто сторонній «з вулиці» просто так не зайде. Камери є, але запис доступний тільки адміністрації, а якщо потрібно — батькам теж показуємо і робимо звіти, як пройшов день і чим займалася дитина. Ми цінуємо конфіденційність кожного.
Є сертифіковане укриття, якщо раптом тривога — все продумано, без паніки, діти чітко знають, що робити, і почуваються в безпеці. А спальня вже в укритті — нікуди не потрібно переносити дітей під час сну.
— Я вже люблю «Happy Children» — це виглядає як мрія, яку можна легко реалізувати для своєї дитини.
Ірино, у кожної мами є ще такий біль: тільки дитина пішла в садок, так і захворіла. Застосовуєте якісь заходи, щоб мінімізувати захворюваність дітей?
Так, звичайно, у нас з чистотою суворо: щодня вологе прибирання, сертифікована німецька хімія, кварцування, провітрювання. Також у нашому садочку прийнято просте і дружнє для всіх правило: якщо дитина захворіла – вона просто залишається вдома до повного одужання. Це правило – прояв поваги і турботи один про одного.
— Ви говорили, що англійську в вашому садку вивчають в ігровій формі, без «зубріння»? Розкажіть, як це відбувається?
У нас в садку все двома мовами — з дітьми весь день працює англомовний викладач: ігри, творчість, заняття або навіть прогулянка на вулиці — всюди діти чують англійську мову. Це не «раз на тиждень пісеньку заспівали», а повноцінне двомовне середовище. Діти реально починають розуміти і говорити без напруги — просто граючись. Звичайно, англійську ще можна відвідувати як додатковий факультатив для більш комплексного вивчення мови з самого раннього віку.
— Розкажіть же нам, як записатися до вашого садочка і що для цього потрібно?
А наші документи я готова прямо зараз Вам надати і записатися) Мені, як мамі, дуже імпонує такий підхід, це буквально те, що потрібно.
У нас два філіала в Запоріжжі — один в центрі (вул. Жаботинського, 31), другий — на Правому березі (вул. Сергія Синенка, 21).
Щоб забронювати місце, просто зателефонуйте нам: +380992482010 або напишіть в директ в Instagram: happy.children.zp — ми завжди на зв’язку.
З документів потрібно зовсім небагато: свідоцтво про народження дитини, паспорт одного з батьків, медична довідка про те, що дитина здорова і може відвідувати садок.
І, будь ласка, обов’язково повідомте, якщо у дитини є особливості — алергія, дієта, особливі потреби. Ми обов’язково це врахуємо.
І так, у нас зараз класна новина. До 1 червня, до звичного всім Дня захисту дітей, ми робимо знижку -25% на літні місяці — повний день в садку обійдеться в 9000 грн.
Тож, якщо хочете, щоб ваша дитина провела літо яскраво, з користю, в колі турботливих педагогів і щасливих друзів — встигніть забронювати місце!
The post Як виховати щасливих дітей за системою Монтессорі — інтерв’ю з засновником дитячого садка «Happy Children» в Запоріжжі first appeared on Портал Акцент.