Які гроші заробляють кіберспортсмени на турнірах та як з цим справи в Україні?

Кіберспорт як популярна професія

Кілька десятків років тому ніхто й подумати не міг, що відеоігри набудуть таких масштабів. Геймери сприймали їх як захоплення, а не засіб для заробітку. Сьогодні проводяться турніри із призовим фондом у кілька мільйонів доларів. А кіберспортсмени стають світовими зірками з армією фанатів.

Компанія Svit UA провела власні дослідження у сфері кіберспорту. Павло Вишняк — головний редактор та керівник видання, багато років вивчає сектор геймдева, експерт у цій галузі. Цитуємо його думку щодо відеоігор та ситуації в геймдеві: «Стрімке зростання ігрового бізнесу у всьому світі підкреслює його величезний економічний та культурний вплив». Справді, кіберспорт загалом істотно впливає на економіку, оскільки демонструє високий річний оборот у кілька мільярдів доларів. У нашій статті Павло Вишняк розповідає детальніше про те, скільки сьогодні заробляють топові кіберспортсмени, які суми розігруються на знакових турнірах.

Кіберспортивні турніри: від зародження до гонорарів сьогодні

Експерти СвітUA з’ясували, з чого почалася епоха кіберспорту. Вперше турнір було проведено серед студентів Стенфордського університету. Сталося це у далекому 1972 році, а гра називалася Spacewar! і вже тоді була мультиплеєрною. Приз був щедрий — передплата на Rolling Stone. Для молоді того часу це все одно, що зірвати Джекпот. Щоб виявити переможця, проводилися індивідуальні та командні змагання.

Павло Вишняк, головний редактор СвітЮа і дослідник сфери iGaming, висловився з приводу розвитку ігрової індустрії: «На початку свого існування ігри розроблялися переважно невеликими командами або навіть окремими особами». Перші проекти не відрізнялися високою якістю. А незабаром їх взагалі поставили на конвеєр, і на якийсь час розчарували геймерську аудиторію.

Неабиякий внесок в історію кіберспорту внесли розробники аркадних автоматів. Це сьогодні можна увімкнути комп’ютер або консоль, перебуваючи вдома. Раніше кожен гравець ішов до спеціальної зали, де були встановлені стійки апаратів. Особливо була розвинена ця галузь у США та Японії. Саме в цих країнах проводились турніри, які організовували творці аркадних автоматів, щоб залучити більше геймерів.

За спостереженнями експертів СвітUA, призи стали соліднішими. Переможці отримували телевізори, радіоприймачі, диктофони. Справжній скарб за мірками того часу. Вперше такий турнір було проведено 1974 року під назвою All Japan TV Game Championships. Гравці змагалися у 300 локаціях. Його висвітлювали провідні японські газети.

Згодом таких змагань організовувалося дедалі більше. Створювалися ТВ-шоу на кілька сезонів. Команда SvitUA вважає, що саме тоді зароджувався кіберспорт. З’являлося більше ігор із різним жанром та тематикою. У якийсь період ставали популярними шутери, потім файтинги. Найвідомішими були:

  • Street Fighter II;
  • Fatal Fury;
  • Art of Fighting;
  • DOOM;
  • Quake.

Спочатку переможцям роздавали лише футболки та інший мерч, але дійшли до найдорожчого призу — червоного тюнінгованого Ferrari 328.

До речі, дослідження експертів СвітЮа допомогли з’ясувати інформацію про першого професійного кіберспортсмена. Ним є Денніс Tresh Фонг, який на той час непогано заробляв на турнірах, зробивши їх основним джерелом доходу. Йому і дісталося розкішне авто.

Перехід у нове тисячоліття ознаменувався суттєвим зростанням значущості кіберспорту. Такі ігри як StarCraft, WarCraft III, Dota зайняли розуми та серця геймерів. До них приєдналися світові виробники комп’ютерів, створюючи геймерські ПК з потужною апаратною начинкою.

Лідери комп’ютерної техніки та програмного забезпечення організовували власні турніри. Так з’явилися:

  • від Samsung — World Cyber ​​Games;
  • від Intel — Intel Extreme Masters;
  • від Microsoft — Major League Gaming.

Призи зростали у геометричній прогресії. Сьогодні у головному турнірі з Dota2 призовий фонд становить $345 млн, у Fortnite — $180 млн, а в SC2 — $162 млн. Зовсім трохи відстають League of Legends та Arena of Valor.

Статки та призові найвідоміших кіберспортсменів

Команда СвітUA приділила увагу вивченню доходів найвідоміших кіберспортсменів. Попри те, що їхні заробітки далекі від колег із традиційних видів спорту, показники все одно вражають. Тим більше сфера ігор не стоїть на місці, як гольф з усталеними правилами. Як каже Павло Вишняк, дослідник, експерт, головний редактор інтернет-видання: «Ігрова індустрія постійно змінюється, з’являються нові технології та тренди…». Створюються нові та удосконалюються старі відеоігри, що підвищують зацікавленість геймерської аудиторії.

Щоб зрозуміти, якими статками володіє професійний кіберспортсмен, варто розглянути невелику статистику, яку підготувала команда СвітUA:

  • Йохан N0tail Сундштайн (Данія) — $7,1 млн;
  • Джессі JerAx Вайнікка (Фінляндія) — $6,5 млн;
  • Анатан ana Фам (Австралія) — $6 млн.

З українських гравців найбагатші Ілля Yatoro Мулярчук із $5,4 млн та Мірослав Mira Колпаков, у якого виграно $5,4 млн.

Україна та кіберспорт

Команда компанії СвітЮа та її керівник Павло Вишняк багато часу проводять у вивченні кіберспортивної галузі та хочуть розвіяти міф, що в Україні цей напрямок розвинений слабко. Сьогодні у кібер індустрії є великі гроші, солідні бренди, серйозні команди, значні турніри та багатомільйонна аудиторія. Варто лише подивитися на призовий фонд у турнірах з кожної окремої гри:

  • Dota 2 — $21,8 млн;
  • Counter-Strike: Global Offensive — $6 млн;
  • Hearthstone — $825 тис.

Доходи українських геймерів наведені були раніше, і топові гравці є доларовими мільйонерами. Крім того, чимала частина прибутку йде з мерчу, реклами, лімітованих комп’ютерних складових та інші види доходів.

Висновок

На думку Світ ЮА, розвиток кіберспорту в Україні розпочнеться одразу після закінчення військових дій. Вторгнення внесло свої корективи. наразі відсутня можливість у проведенні офлайн турнірів. Але щойно до нашого будинку прийде перемога — вся ігрова індустрія продемонструє свій потенціал.

Share this post

нет
scroll to top