Запоріжжя, Кічкаський залізничний міст: рідкісне фото

Всім, хто, як і я, цікавиться історією славетного міста за дніпровськими порогами, звичайно ж, відома й історія Кічкаського мосту, підірваного та відновленого на початку двадцятих років минулого століття, та демонтованого у 1931 році. Тому уточню лише кілька фактів, запозичених з книги Льва Адельберга «Мости Запоріжжя», автор якої особливо підкреслив, що Кічкаський міст збудували в

«найвужчому місці річки, в т.зв. Вовчому Горлі, де ширина Дніпра становила близько 160 метрів, за глибини 40 метрів. Поруч правому березі знаходилася колонія Кічкас, згодом затоплена водами Дніпра. Тут Дніпро майже під прямим кутом змінював своє русло. Ось тут і був через річку перекинутий Кічкаський залізничний міст. Він був двоярусною металевою, клепаною конструкцією. Через річку перекинуто було одну арку. Відстань між опорами арки – 190 м. Відстань від верхньої точки арки та до лінії опор становила 20 метрів. По верхньому ярусу було прокладено двоколійну залізничну магістраль, по нижньому – з лівого та з правого боку мосту, пішохідні тротуари. У середині між тротуарами проходили основні несучі конструкції мосту. Міст був консольно-балковий, довжиною 336 метрів. У 1902 році було відкрито по ньому лише пішохідний рух. Офіційно відкриття мосту відбулося 17 квітня 1904 року, а залізничний рух мостом відкрили 22 січня 1908 року».

Що було наприкінці двадцятих років у Запоріжжі, також добре відомо всім: будувався Дніпрогес. І Кічкаський міст потрапив у зону затоплення у верхньому б’єфі греблі. У зв’язку з цим після закінчення будівництва греблі і мостів Стрелецького через острів Хортицю потреба в Кічкаському мосту відпала. Спочатку передбачалося використовувати його на Семіреченській залізниці (це Турксиб), проте після від цих планів відмовилися. Кічкаський міст демонтували до 6 листопада 1931 року.

Тепер про фото, яке я, як завжди, цілком випадково, виявив на одному з Інтернет-аукціонів, де за нього просили чималу суму. На фото зображено: люди – величезна кількість людей, та – Кічкаський міст. Причому фото зроблено на невеликій відстані від мосту.

Краєзнавцям фото Кічкаського мосту відомі. Але саме цей знімок особисто я бачу вперше. Тому вважатимемо його рідкісним)

Як можна припустити, люди на фото – це будівельники Дніпрогесу. Це їх сьогодні розстрілюють рашисти – ракетами, випущеними по Дніпрогесу. Рашисти забули свого поета, який цілком справедливо одного разу помітив: «Якщо ти вистрілиш ​​у минуле з пістолета, майбутнє вистрелить у тебе з гармати». Втім, цим негідникам навряд чи знайомі такі висловлювання. Що не звільняє їх від відповідальності – перед Пам’яттю, перед Історією, перед усіма нами, нарешті, мирними людьми мирного Запоріжжя, де багато десятиліть тому було збудовано Дніпрогес, через що довелося демонтувати Кічкаський залізничний міст, перекинутий через Дніпро у його найвужчому місці.

Володимир ШАК

Сообщение Запоріжжя, Кічкаський залізничний міст: рідкісне фото появились сначала на Газета МИГ.

Share this post

нет
scroll to top