Запорізький блогер з 77 тис. підписників: «Те, що я бачу в Україні, дуже сумно»

Нещодавно в Запоріжжі проходив конкурс для блогерів у рамках «Форуму лідерів думок». Результати були оголошені у «Козак-палаці».

У номінації «Найкращий блогер Запоріжжя» переміг Володимир Крамаренко, відомий на просторах YouTube як Technozon.

На даний момент блогер вже має понад 75 тисяч підписників.

– Що для вас є блогінг?

— Для мене блогінг це лайфстайл. Я сказав, що більше ніколи не повернуся на звичайну роботу, коли отримав свій перший чек з блогінгу. Канал для мене є стилем життя і джерелом постійного доходу. Я вкладав сили у свій канал рівно вісім місяців перш ніж отримав перший чек.

Чому ви почали цим займатися?

– Я не планував стати блогером, це вийшло зовсім випадково. Одного разу, гуляючи в одному з ТРЦ Запоріжжя, я зайшов до магазину техніки і придбав TV Box. Прийшовши з ним додому, підключив і вирішив зняти про нього коротеньке відео і викласти на YouTube. Через деякий час я помітив, що почався рух і люди мене дивляться. Потім почав знімати нові випуски і все це переросло в те, що ми маємо зараз. Це досить значний бізнес.

– Яка ваша цільова аудиторія?

– Переважно мене дивляться чоловіки віком від 17 і до 65 років, це 96-97%.

– Скільки часу займає виготовлення одного відеоролика?

— В основному витрачається один день. Ми зараз публікуємо щодня новий випуск. Знімальний процес двадцятихвилинного ролика займає приблизно півтори години. Бувають знімальний процеси і на цілий день, але це без монтажу. У нас є достатньо багато працівників студії: монтажник, ведучий додаткової рубрики, адміністратор.

– Чи отримуєте ви відповідну віддачу?

— У нас на каналі дуже великий відсоток користувачів, які дивляться з підпискою, це понад 46%. При цьому у нас є статистика, яка демонструє, що приблизно сто вісімдесят тисяч унікальних глядачів щомісяця заходять на наш канал. Дуже багато людей дивляться нас із соціальних мереж – близько двадцяти тисяч передплатників. Але приблизно 50% користувачів на YouTube, на жаль, не підписуються. У нас 94% позитивних лайків і тисячі коментарів на день.

– Які теми висвітлюються на вашому каналі?

— Взагалі про те, що люблять чоловіки: різна техніка, TV Box, можливості перегляду телебачення, фільмів, обговорення кінострічок або якихось новинок, різні огляди.

–Які плюси і мінуси цієї професії ви можете назвати?

–Якщо чесно, мінусів зараз не бачу. От раніше я міг назвати мінуси своїх професій — це те, за що я їх не любив. А плюси — те, що займаюся тією справою, яку люблю, і за це отримую гроші. Мій плюс у тому, що я сам за себе відповідаю. —

–Чи є поширеним/розвинутим блогінг в Україні?

— У Києві найбільше розвинений YouTube, бо там є спеціальні студії для блогерів. Їх відсутність в інших містах — це проблеми інвестицій. Справа в тому, що ніхто не буде вкладати в YouTube-студію в Запоріжжі, якщо від неї не отримуватимуть того доходу, на який очікують. І це основна проблема, через яку український YouTube не розвивається. Тут можливо розвиватися, але це буде набагато повільніше, ніж в Америці.

– Чи має український YouTube майбутнє і чи є він якісним?

– Україномовний YouTube – це політична тема. Серед українців велика кількість топ-блогерів, світових блогерів з мільйонами передплатників. Є навіть власники золотих кнопок. Я думаю, що в українського YouTube є майбутнє, але тільки, якщо усунути деякі проблеми.

– Чому український YouTube відстає він сучасного світу?

– Багато людей приходить до нас на консультації і я їм пояснюю, що ви можете почати з будь-чого. Дуже багато з них хоче стати блогерами, але ніхто не розуміє, що це дійсно тяжка праця, в яку потрібно багато чого вкладати і витрачати гроші. Люди занурені в якусь сірість: робота — дім, дім — робота. Вони думають, що зняли ролик — отримали мільйон переглядів і на цьому все. Насправді мільйон переглядів – це лише 500 доларів винагороди. І це проблема нашого менталітету. Ніхто не звик працювати. Всі звикли тільки отримувати гроші.

– Чи створює український YouTube власні тренди і тенденції?

— Слідувати трендам взагалі не можна, потрібно або створювати їх, або не дивитися інших блогерів. Наш YouTube зараз переважно в політиці. І кожен другий став зараз великим політичним оглядачем. Тут ми звісно контент-мейкери.

– Які поради ви можете дати блогеру-початківцю?

Багато людей ототожнюють камеру з глядачами, які за нею знаходяться. А тобі потрібно уявляти камеру просто як шматок пластика. Я пив валер’янку тиждень після виходу моїх перших роликів, під якими написали якусь гидоту. Дуже сильно переживав. Я їх повидаляв.

А з часом ти розумієш, що без хайпа під відео теж не буде діла. У мене є цілий чат в соціальних мережах, де сидять мої хейтери, пишуть гнівні коментарі і все одно дивляться мої відеоролики. Найважче почати говорити. Більшість не боїться камери, але не вміє говорити. У нас все наживо. — Чи є YouTube вигідним бізнесом?

— Так, це неймовірно вигідно. Я вклав декілька тисяч доларів за пів року, але зараз заробляю в рази більше. Я їх вже повернув, забув та інвестую зараз в інший канал. Також ми відкрили наш другий канал на YouTube.

– Як ви думаєте, український YouTube зараз більше спрямований на підлітків чи на дорослих людей?

— Звісно більше на підлітків, бо дорослі це люди старої формації, що не використовували гаджети і вони не розуміють трендів сучасності.

–Чи зможе YouTube замінити телебачення?

— Ще 5-10 років і він замінить. Уже зараз з’явився YouTube TV, але він ще не отримав сильного розвитку. Але якщо туди почнуть масово підключатися телеканали, то це буде круто. Але це буде тільки платна підписка. YouTube — це наше майбутнє. Це найбільша платформа, інших альтернатив я не бачу.

– Які теми зараз актуальні на просторах YouTube?

— Найпоширенішими є огляди різних речей, дитячі канали, телемагазини. Також актуальною є теми лайфстайл — це те життя, якого не можуть досягти люди. Люди це дивляться, аби заповнити своє сіре життя емоціями.

— Чому більшість українських блогерів тікають за кордон?

— Їм дозволяють гроші. Тут суто патріотизм. На блогерстві можна дуже багато заробити. Вони їду тільки через те, що вони покращують свій соціальний статус.

– Чи є український YouTube пропагандистським або продажним?

— Так, дуже багато грошей знаходяться на просторах нашого YouTube. Але це також політична тема. Скажу чесно, ми починали з того що були продажними каналом і отримували гроші за рекламу не дуже хороших речей. Але потім ми вирішили піти від цього і вкладатися в якість. Це був правильний вибір.

– Який YouTube особисто для вас цікавіший: український чи зарубіжний?

— Я дивлюся переважно російський YouTube. Те що я бачу в Україні, дуже сумно. У нас є багато класних каналів, але те, що діється на політичній арені, просто знищує наш YouTube взагалі. У нас зараз діє жорстке обмеження для країн з відкритим збройним конфліктом. Не можна показувати багато аспектів. І на тлі цих політичних колотнеч у нас відбувається розквіт політичних діячів, оглядачів, пранкерів і всіх інших.

– Що має змінитися в українському YouTube, щоб він став цікавішим?

— У нас є проблема дуже низького статусу населення. Бракує забезпеченості. YouTube почне бути розважальним і цікавим більшій масі людей, коли вони не будуть думати про соціальні проблеми. А зараз це поле битви. У нас не вистачає фінансування, немає грантів на навчальні програми, соціальних студій, державної програми підтримки блогерів. У всьому світі це є, а в нас тільки псевдосвобода слова.

Медіапростір поділений олігархами і тому розвитку немає. Я отримав страйк від медіахолдингу через п’ятисекундну картинку каналу «Футбол 1» у ролику. Про який розвиток може йти мова? Медіахолдинги будуть воювати проти тебе, аби YouTube НЕ розвивася і вони отримували більше грошей. Український YouTube орієнтується на Росію, Грузію, Латвію Литву і так далі. Тому що нас дивляться всі, крім нас самих.

Так само існує проблема мови. Західна Україна відмовляється дивитися YouTube російською. Навіть багато моїх передплатників говорять про те, що якби я почав знімати на українській, було б круто. Але якщо я почну так робити, то можу втратити дуже багато контрактів і аудиторії. І ось у нас три основні проблеми: соціальна складова, проблема мови, бо Україна розділена за мовним принципом, і тиск медіахолдингів.

Підготувала студентка Валерія Єфіменко

Источник: https://zanoza-news.com/n/2019/11/17/30070

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

Добавить комментарий

scroll to top