Ризький мотормузей: від найпершого в світі автомобіля до президентського каділаку

Ризький мотормузей: від найпершого в світі автомобіля до президентського каділаку

Від найпершого у світі автомобіля до президентського кадилаку. Найбільша у Прибалтиці колекція раритетних машин – більше 100 унікальних експонатів. Місце, де автомобілі зберігають дух епохи.

Ризький моторний музей – місце, де представлена найбільша в Прибалтиці колекція раритетних транспортних засобів. Відкрився він у 1989 році, хоча відлік своєї історії бере ще з 1972 року. Тоді в Латвії заснували Клуб антикварних автолюбителів, ентузіасти займалися пошуком і відновленням машин і мотоциклів. Згодом вирішили відкрити музей, і першим експонатом у колекції стала пожежна машина 1912 року, випущена в єдиному екземплярі на «Російсько-Балтійському вагонному заводі». Збирали її деталь за деталлю. Колекція музею поступово розширювалася. Сьогодні вона складається з більш ніж 100 унікальних одиниць транспорту, половина з них – «на ходу».

Відкриває головну експозицію, як і належить, перший у світі автомобіль – Benz Patent-Motorwagen 1886 року. Тут представлена його аутентична репліка. Така машина розвивала швидкість до 12 км/год. Цікаво, що в її появі на світ не останню роль відіграла дружина винахідника Карла Бенца. В історію автомобілебудування, поруч із Бенцом, Фордом та іншими основоположниками галузі, увійшов і латиш Август Крастиньш. Тож, особлива гордість ризького музею – автомобіль, випущений його підприємством у 1903-му році. З менш ніж 10 машин цієї моделі зберіглася тільки одна, її реставрували. До речі, у 2016-му цей автомобіль брав участь у найстарішому раллі світу «Лондон-Брайтон», подолавши повну дистанцію у 100 км. А ще крастинь визнали кращим у конкурсі елегантності серед інших ретро-автомобілів.

Важлива частина колекції ризького моторного музею – автомобілі відомих людей, президентський лімузин Cadillac, який спеціально реставрували для експозиції. В експозиції представлені і машини, на яких пересувалися вищі посадовці Радянського Союзу. Наприклад, перший броньований лімузин, на задньому сидінні якого з суворим поглядом сидить сам товариш Сталін. Аби надати реалістичності моменту, за кермом машини – воскова фігура генсека. На стилізованому під розбите скло екрані – відеохроніка.

Передати дух епохи в музеї вирішили і оригінальним порівнянням автомобілів однієї і тієї ж моделі BMW-326 1938-го і 39-го року випусків. Це такий собі «франкенштейн»: підвіски від «Перемоги», лобове скло від «Москвича», всередині на оригінальних сидіннях – медичний дермантин, бокові решітки від «Запорожця». До речі, для машин Запорізького автозаводу тут у музеї теж знайшлося місце. По сусідству з ними – вантажний фургон «Москвич», кузов якого частково зроблений з дерев’яних панелей. Таких автомобілів у світі всього три. Для повної реставрації знадобилося два роки. Займаються цим у майстерні, що знаходиться безпосередньо у музеї. Робота є завжди, паралельно працюють з різними деталями. За словами головного реставратора Гунарса Дортанса, краща реставрація – та, якої не було. Адже головне завдання – максимально зберегти оригінальний вигляд експоната.

Зараз майстри готують до виставки Mercedes-Benz 230 1938-го року випуску. У реставрації беруть участь і колеги з за кордону, зокрема, й з нашою державою. Відбувається обмін досвідом. У Латвії, наприклад, використовують виготовлені в Україні деталі. І все це для того, аби невпинно вражати відвідувачів музею. Після двох років реконструкції він став справжньою «меккою» для автолюбителів. Експонатам додали інтерактивності. Так, технології віртуальної реальності дозволяють усім охочим відчути себе екстремальними автогонщиками. Головне – не захопитися, аби встигнути оцінити й інші експонати, які пропонує Ризький моторний музей.

[embedded content]

Источник: https://tv5.zp.ua/news/rizkij-motormuzej-vid-najpershogo-v-sviti-avtomobilya-do-prezidentskogo-kadilaku/

Мы в Telegram, наш Telegram bot — @zpua_bot, Мы в Viber, Мы на Facebook

Share this post

нет
scroll to top